Elektromoto – kas notiek?

0

Motosezonai tuvojoties (oficāla atklāšana notiks jau šo sestdien, 27.04. pie t/c “Mols”), gribējām pieskarties līdz šim mūsu portāla maz apskatītājai tēmai – elektriskajiem motocikliem.

Zero Motorcycles S elektriskais motocikls

Zero Motorcycles S elektriskais motocikls

Motosezonai tuvojoties (oficāla atklāšana notiks jau šo sestdien, 27.04. pie t/c “Mols”), gribējām pieskarties līdz šim mūsu portāla maz apskatītajai tēmai – elektriskajiem motocikliem.

Zero elektriskais motocikls
Zero elektriskais motocikls

Tapāt ka auto nozarē, iekšdedzes dzinēju motocikli vairs nav vienīgā “nopietnā” izvēle. Gan lielas un pazīstamās kompānijas, gan jaunuzņēmumi ražo motociklus ar baterijām un elektropiedziņu. Spēcīgs paātrinājums ir noteikts pluss, kas pievilina ātrtuma cilts locekļus, mehāniskā vienkāršība un līdz ar to lētāka un tīrāka apkope arī ir priekšrocība, bet zems trokšņa līmenis dažus motociklistus var atbaidīt – kaut gan viņu mikrorajona iedzīvotāji būtu noteikti priecīgi par šādām pārmaiņām.

Tomēr problēmas, kas bremzē elektromobiļu popularitāti, pastāv arī e-motocikliem. Ierobežota autonomija, ilgs uzlādes laiks un cena, kas ir 2-3 reizes lielāka, nekā salīdzināmiem benzīndzinēju modeļiem, pagaidām padara e-motociklus par luksus produktu.

Apskatīsim dažas markas, kas attēlo pašreizēju piedāvājumu tirgū.

Čopers: Harley-Davidson LiveWire

Izsludināts 2014.gadā, pirmais elektriskais harlejs ir arī pirmais elektromotocikls no plaši pazīstama brenda. Diemžēl, neliela jauda un griezes moments (respektīvi, 74zs un 71 Nm – mazāk, nekā autora pieticīgajam BMW F800R), ka arī ļoti augsta cena (no 29’799 $) neizraisīja ažiotāžu starp H-D faniem. Niecīga 177 km autonomija arī nesader ar marku, kuras tēls ir būvēts ap gariem taisniem ceļiem un transamerikas ceļojumiem.

Harley Davidson Livewire
Harley Davidson LiveWire

Pilsētas “strītfaiters”: Zero Motorcycles SR/F

Jauns modelis no viena no vecākajiem e-moto ražotājiem jau ir ieguvis saukli “Tesla of e-bikes”. Kaut gan runa nav par tādām tehnoloģiskajām īpašībām kā autopilots, SR/F īpašnieks var izmantot savu viedtālruni, lai iegūtu statistiku no motocikla, sekot uzlādes procesam, iestatīt dzinēja režīmus utml. SR/F ir arī aprīkots ar “gudru” jaunākās paaudzes Bosch ABS/TCS sistēmu. Arī tehniskie radītāji ir iespaidīgi: 110 hp (tik pat, cik jaudīgākajam Harley-Davidson motoram) un griezes moments 190 Nm (par 50 Nm vairāk, nekā leģendārajai Suzuki Hayabusa). Ar papildu bateriju SR/F autonomija sastāda līdz 320 km, kas varbūt nepietiek, lai tiktu no Parīzes līdz Dakarai, bet noteikti pietiks brīvdienu ceļojumam pa Baltiju (jā, es zinu, ka līdz Tallinai var arī nepietikt, bet līdz 90% SR/F bateriju var uzlādēt stundas laikā ar 6 kW lādētāju. Cena sākas no 18’995 $, kas tomēr ir dārgāk, nekā salīdzināmie iekšdedzes motocikli.

Zero Motorcycle SR/F

Supersports: Lightning LS-218.

Lightning LS-218 – klasiskais sporta motocikls ar ļoti respektablu 150 zs jaudu un vienkārši kosmisku griezes momentu – 228 Nm, kas paātrina šo raķeti no 0 līdz 100 km/h tikai 2.2 sekunžu laikā. Tas ir krietni ātrāk, kā jebkurš benzīna “lielgabals”, kuru var sastapt gan pilsētā, gan uz sporta trases. Cena, protams, ir atbilstoša – ap 40’000 $ bez ekstrām.

Lightning LS-218
Lightning LS-218

Skūteris: Vespa Elettrica

Mēs sākām ar Harley-Davidson un noslēgumā pieminēsim citu ražotāju ar slavenu vēsturi, kas seko līdzi jaunākajām tehnoloģijām. Kaut gan desmitiem pazīstamu Eiropas (un simtiem mazpazīstamu Ķīnas) ražotāju piedāvā e-skūterus, Vespa Elettrica izceļas ar klasiska izskata ar modernu pildījumu sakausējumu. Uzlāde 4 stundu laikā un 100 km autonomija ir pietiekoši ikdienai pilsētā, bet jauda (ja kādam interesē maza skūtera jauda) ir salīdzināma ar 50cc modeļiem. Diemžēl, dārgākais 50cc benzīna Vespa modelis maksā divreiz mazāk, nekā Elettrica, kuru Rīgā var nopirkt sākot no 6’000 €.

Vespa Elettrica
Vespa Elettrica

Atkārtošos – motociklu pasaulē notiek revolūcija un, pat ja elektromotocikli diez vai aizvietos benzīna raķetes tuvākajā laikā, katru dienu paradās jauni un interesanti modeļi. Lielākie ražotāji – “lielie japāņi” Honda, Kawasaki, Suzuki un Yamaha, kā arī Eiropas pārstāvji BMW, Ducati, Triumph un citi – vēl pat nav nopietni pieslēgušies šai sacīkstei. Tāpēc sekosim šai industrijai kopā – un visiem veiksmi ceļā, lai cik jūsu transporta līdzeklim ir riteņu! 🙂

Ceļš
Ceļš

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: