Elektroauto pret fo...
 
Share:
Notifications
Clear all

Elektroauto pret fosilo degvielo automašīnām

254 Posts
10 Users
25 Likes
18.7 K Views
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs

 

vēl pie EV plusiem ir: elektrotīkls ir daudz izplatītāks, pieejamāks un vieglāk attīstāms kā degvielas stacijas.

O, par šiem plusiem aizej pastāsti mājsmainiecībām kurās vētru dēļ mēdz ilglaicīgi pazust elektrība. Es par plusu uzsaktītu auto kuram ir iekšdedzes dzinējs vai līdzvērtīgs, kuru efektīvi var izmantot arī kā ģeneratoru savai mājai , teiksim H2 auto varētu būt labs kandidāts. 
Bet te diezgan skaidri var redzēt, ka tas kas der Rīgas un Pierīgas lietotājam ļoti reti der kadam citam !!!

[DZĒSTS]

 

 
Posted : 28/11/2019 4:46 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 
Publicējis: @msh

.. Nu, i3 izskatās puslīdz lietojams - tik vien ka mazs, diez ko tālu nevar aizbraukt, un tas nesmukais joks ar oglekļa šķiedras virsbūvi; man kaut kā nepatīk doma ka tās mašīnas vietā varēja uzražot kādas 10-15 parastas mašīnas... 🙂 

i3 ir lielāks par 3.sērijas BMW un visiem citiem mazās klases auto. Salons ir augsts un plašs, salons lielāks nekā 5.sērijas BMW. Aizbraukt ar 42kWh bateriju vai ar REX var ļoti tālu, pat nelādējot. Protams Eirotripam tas nav piemērots auto, bet Eirotripam es uzskatu vispār auto nav piemērots, tur labāk lidot un īrēt auto uz vietas. 

 
Posted : 28/11/2019 4:48 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs

EV priekšsildīšana ir visām jaunām EV, nav tikai pirmās paaudzes vecajiem EV. Un tā priekšsildīšana ir vajadzīga tieši baterijai, un salons jau pieķerts kā bonuss klāt. Auksta baterija slikti lādējās un slikti atdod jaudu, bet arī aukstam fosilajam nav labi spert gāzi grīdā. Tā kā plus mīnus vienādas problēmas salīdzzinot ar fosiliem, tikai EV tas ir tehnoloģiski atrisināts iegūstot patīkamu komfortu kā blakusproduktu.

Paldies !
Bet nav nepieciešams mani izglītot par EV problemātiku ar baterijām - esmu gana izglītots šajā virzienā, un pat speciāli ielīdis resursos kur tauta baterijas jauc un pēta.

Cita starpā kā ir tev ar BMW, vai aukstai neuzsildītai baterijai arī rekuperācija nestrādā, tāpat kā Teslai (nu tipa ja pa nesanāk pieslēgt auto pie rozetes kamēr ilglaicīgi stāv) ? 

Tas nav domāts ar kaut kādu āķi, es vienkārši pagaidām neatzīstu EV kā labu transportu, bet tas nenozīmē ka neesmu pētījis/apsvēris tā izmantošanu noteiktiem mērķiem (runa ir par Smart fortwo līdziniekiem).

 
Posted : 28/11/2019 4:52 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 

@tut-on-ham-on

kad elektrotīklam ir pārrāvums, tad arī degvielas sūknis nestrādā. Un baigi ārpus pierīgas neesmu novērojis elektropārrāvumus, mana pieredze gan aprobežojas ar Vecpiebalgu, Siguldu un Ventspili... 

 
Posted : 28/11/2019 4:54 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 
Publicējis: @tut-on-ham-on
Publicējis: @andrejs

 

Paldies !
Bet nav nepieciešams mani izglītot par EV problemātiku ar baterijām - esmu gana izglītots šajā virzienā, un pat speciāli ielīdis resursos kur tauta baterijas jauc un pēta.

Cita starpā kā ir tev ar BMW, vai aukstai neuzsildītai baterijai arī rekuperācija nestrādā, tāpat kā Teslai (nu tipa ja pa nesanāk pieslēgt auto pie rozetes kamēr ilglaicīgi stāv) ? 

Tas nav domāts ar kaut kādu āķi, es vienkārši pagaidām neatzīstu EV kā labu transportu, bet tas nenozīmē ka neesmu pētījis/apsvēris tā izmantošanu noteiktiem mērķiem (runa ir par Smart fortwo līdziniekiem).

i3 rekuperācija strādā vienmēr, acīmredzot viņi atstāj augšējo baterijas buferi. 

EV ir tik daudz plusu minēts, vienīgi cena kož, bet tu tiepies un savu rocības trūkumu centies piesegt ar ticību EV problēmām.

 
Posted : 28/11/2019 4:57 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs

un kāds šim ir sakars ar EV? trūkst EV kuri iet 160? Pat mans i3 iet 150 un pie tam no 140 uz 150 ceļ ļoti labi, tur nav jāspīdzina galiņš kā fosilajam, kurš pārkāpis pāri jaudas līknei.
Tā kā tas ir vēl viens pluss par labu EV.

Un tu nebūtu laipns un nepateiktu cik ilgi tev ar i3 sanāktu braukt uz tiem 160 km/h ? 
Nē nu labi ne 160 - ar to es ar nebraucu pastāvīgi (katrā gadījumā ne LV) , bet teiksim 120 km/h - cik tālu tev jams spēj aizbraukt.
Man vidēji rij ne vairāk par 10 litri uz 100 pie tādiem ātrumiem, tātad ar bāku vismaz 500km varu "aizlidot" šādā režīmā.

 
Posted : 28/11/2019 5:01 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs

@tut-on-ham-on

kad elektrotīklam ir pārrāvums, tad arī degvielas sūknis nestrādā. Un baigi ārpus pierīgas neesmu novērojis elektropārrāvumus, mana pieredze gan aprobežojas ar Vecpiebalgu, Siguldu un Ventspili... 

Bet ar fosilajiem neviens nav atcēļis dīzeļģeneratorus utml. , da i ar roku var uzpumpēt ja dikti vajag, kā to darīt EV ?

 
Posted : 28/11/2019 5:07 pm
(@kmendzins)
Posts: 152
Estimable Member Admin
 

Lai neceltos uzacis par teikto, kas pazudis - es izdzēsu/revidēju to, ko uzskatīju, ka neatbilst tematam. Kritērijs - ja aiz matiem varu pievilkt atbilstību tematam, tad paliek.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 28/11/2019 5:15 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs 

i3 rekuperācija strādā vienmēr, acīmredzot viņi atstāj augšējo baterijas buferi. 

EV ir tik daudz plusu minēts, vienīgi cena kož, bet tu tiepies un savu rocības trūkumu centies piesegt ar ticību EV problēmām.

Offtop:

Ehh, man škiet jau teicu, ka nav man tādas "rocības problēmas", bet man ir pārliecības trūkums par to ka EV ir laba izvēle, apsverama  - jā, bet pagaidām ne laba.
Par EV Smarta  izmērā - tas vairāk domāts ka motorollera/moča aizvietotājs manas "singulārās" pakaļas vadāšanai, tā lai nav līdzbraucēji jāņem.

 
Posted : 28/11/2019 5:16 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 
Publicējis: @kmendzins

@msh

Tas nav buļļu sūds, jo Kongo nav vienīgā vieta, kur iegūst šo izejvielu. Tajā pašā Kongo ar rokām iegūst līdz 15%. Tātad 85% iegūst industriālā procesā. Auto, telefonu un citu bateriju ražotāji kopš tā viena vai diviem rakstiem pirms pāris gadiem ir boikotējuši neskaidras izcelsmes kobaltu. Piemēram, Samsung - https://www.samsungsdi.com/sustainable-management/sustainability/supply-chain-responsibility.html

Katalizācijas procesā kobalts kopā ar sēra veidojumiem izveido jaunus savienojumus.Tas ir vienreizējs process.

Rakstā rakstīts 40%, nevis 15%. Iedod avotu ar 15%, vēlams tādu, kurā tiešām tas cipars arī ir 😀 Par ražotājiem - tu apstiprini ko es pateicu - lielie, krutie dārgo ierīču razotāji, domāti tava tipa parētētājiem, kas vēlas daudz patērēt krutas lietas, tajā pašā laikā dievojoties ka ir dabai un cilvēcei draudzīgi, ir izdarījuši to, ko tu teici. Tajā pašā laikā ir čupiņa ar mazāka mēroga un zemāka krutuma ražotājiem, kuru produktu pircējiem svarīgāk ir tas, ka telefons maksā 100-200 eiras, nevis tas, vai kobaltu nēģeri ir rakuši ar rokām, vai ar ekskavatoriem. Vari ieiet arī alītī vai jebajā, uzraksti tur "litium ion battery", un atbildi uz jautājumu - cik daudzi no rezultātātiem nāk no firmām, kuras ir dievojušās ka neiepērk ar rokām raktu kongo kobaltu? Vismaz daži rezultāti no simtiem būs? 🙂 Visbeidzot - kurējie elektromobīļu ražotāji to kobaltu ir boikotējuši - tie, kuru galvenie pircēji ir "zaļie" rietumnieki? Kā ar ķīniešu ražotājiem - ķīnā tādu ir daudz - tie arī ir boikotējuši - ? 🙂 Redzi - viss kārtībā - princips ar gružu saslaucīšanu savā sētā un pārbēršanu pār kaimiņa žogam, tik savādākā veidā - izvēloties smukās lietas un nesmukās atstājot citiem - darbojas arī te.

 

Par katalizācijas procesiem - izlasīju šito rakstu https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrodesulfurization - ķīmijas zināšanas man ir stipri viduvējas, bet nu es kaut kā nevaru ieraudzīt ka gala rezultāts tam procesam būtu sēra un kobalta savienojums, tikai sērskābe 🙂 Kaut kur zemāk ir katalizācijas ķīmiskā formula, kur redzams ka kobalta piedalīšanās ir ciklisks process. 

 
Posted : 28/11/2019 8:04 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs
Publicējis: @tut-on-ham-on

@kmendzins

mans pamatdarbs ir IT - redzu kā viss attīstās, un cik daudz kļūdu tiek pieļauts. Tāpēc arī tas no malas izskatās kā pretrunas - no mana viedokļa nav pretrunu - cilvēki rada ļoti daudz kļūdu un dara daudz muļķību, tāpēc tehnoloģijas ir un tās pat ir jau lietojamas, bet lai iegūtu plašu pielietojumu, pie tam tā lai neapdraudētu sevi un citus - vēl vajag vismaz 20 gadus. Galu galā padomijā Staļina laikā jau bija šāds sapnis par vienu operatoru lauka malā kas vada baru traktoru.
Un kas 3 kārt apbēdina, ka ķīniešu sūdabrāļi mēgina ielauzties arī traktoru tirgos Eiropā pārpērkot ražotājus - mēs dabūsim kaudzi ar lētiem sūdiem agri vai vēlu.

offtopic:

cilvēki kļūdās daudz, tev taisnība, it sevišķi IT nozarē :). 

Par citu tautu saukšanu par sūdabrāļiem es domāju tu varētu arī dabūt pa mizu kā minimums, ar tādu uzskatu te esi nožēlojams. 

offtopic beidzās.

vēl pie EV plusiem ir: elektrotīkls ir daudz izplatītāks, pieejamāks un vieglāk attīstāms kā degvielas stacijas.

Pastāsti to, lūdzu, sadales tīklam, a to šie nav atskārtuši ka šie var viegli attīstīt savus tīklus, a to es dzīvoju ciematā, novada centrā, ieliņā ar privātmājām, kur man metinot ar pusautomātu, apkārtējajiem kaimiņiem ir diskotēka, un sadales tīkli kaut kā nav spējīgi ievilkt jaunu kabeli. Un tu padomā - tas ir tikai ar pusautomātu - ja katrā mājā, kurā ir vismaz viena mašīna, regulāri tiktu lādēti elektromobīļi [visām mājām, protams, ir vismaz 25A trīs fāzu pieslēgumi], būtu ļoti jautri... 😀 

 
Posted : 28/11/2019 8:32 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs
Publicējis: @msh

.. Nu, i3 izskatās puslīdz lietojams - tik vien ka mazs, diez ko tālu nevar aizbraukt, un tas nesmukais joks ar oglekļa šķiedras virsbūvi; man kaut kā nepatīk doma ka tās mašīnas vietā varēja uzražot kādas 10-15 parastas mašīnas... 🙂 

i3 ir lielāks par 3.sērijas BMW un visiem citiem mazās klases auto. Salons ir augsts un plašs, salons lielāks nekā 5.sērijas BMW. Aizbraukt ar 42kWh bateriju vai ar REX var ļoti tālu, pat nelādējot. Protams Eirotripam tas nav piemērots auto, bet Eirotripam es uzskatu vispār auto nav piemērots, tur labāk lidot un īrēt auto uz vietas. 

Lielāks par trešo? Kaut kā neticas, sevišķi paskatoties bildes, kurās redzami cilvēki tajā mašīnā - vairāk izskatās pēc varianta, kur salona platums ir kā VW polo, tb iekšā sēdošie berzējas ar pleciem, un salona garums noteikti tāds pats kā tam trešajam - tik vien ka augsts, ļaujot sēdēt "kā mietu norijis" pozīcijā, ietaupot vietu aizmugurējo kājām. Ir gadījies arī redzēt i3 dabā - nekā liela tur nav. Nē, protams, trešā sērija un citas tā segmenta mašīnas ir ar pamaz vietu aizmugurējajiem, tas tiesa.

 
Posted : 28/11/2019 8:37 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 
Publicējis: @msh

 

Pastāsti to, lūdzu, sadales tīklam, a to šie nav atskārtuši ka šie var viegli attīstīt savus tīklus, a to es dzīvoju ciematā, novada centrā, ieliņā ar privātmājām, kur man metinot ar pusautomātu, apkārtējajiem kaimiņiem ir diskotēka, un sadales tīkli kaut kā nav spējīgi ievilkt jaunu kabeli. Un tu padomā - tas ir tikai ar pusautomātu - ja katrā mājā, kurā ir vismaz viena mašīna, regulāri tiktu lādēti elektromobīļi [visām mājām, protams, ir vismaz 25A trīs fāzu pieslēgumi], būtu ļoti jautri... 😀 

nu lokālas elektrotīkla problēmas ir jārisina, tas nevar būt par iemeslu turpināt propogandēt fosilu dedzināšanu. Tāds pašvaks aizbildinājums. Un ja visi lādēs naktī ar 10A, tas neradīs nekādas problēmas, bet domāju 2050.gadā kad būs EV, šis tīkls tavā ciemā būs jau nomainīts, dēļ to ka tu metini sarūsējušos fosilauto. 

 
Posted : 29/11/2019 12:47 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 
Publicējis: @msh

 

Lielāks par trešo? Kaut kā neticas, sevišķi paskatoties bildes, kurās redzami cilvēki tajā mašīnā - vairāk izskatās pēc varianta, kur salona platums ir kā VW polo, tb iekšā sēdošie berzējas ar pleciem, un salona garums noteikti tāds pats kā tam trešajam - tik vien ka augsts, ļaujot sēdēt "kā mietu norijis" pozīcijā, ietaupot vietu aizmugurējo kājām. Ir gadījies arī redzēt i3 dabā - nekā liela tur nav. Nē, protams, trešā sērija un citas tā segmenta mašīnas ir ar pamaz vietu aizmugurējajiem, tas tiesa.

Lasījis neesmu, viedoklis ir. Nožēlojami. Vismaz būtu pagūglējis. Es pārkāpu no E60 uz i3, bez nekādām sajūtām, ka salons ir mazāks. i3 ir īsāks, bet platāks un augstāks par lielāko daļu mazauto. Platumi: BMW3: 1881mm, BMWi3: 1775mm, Polo:1682mm. I3 ir 36mm šairāks par 3., un 93mm platāks par Polo. Un atkal jau, i3 nav vienīgais elektroauto, ja nepatīk tieši šis izmērs izskats, tad jāpērk cits, tas nenozīmē ka te būtu kāds EV mīnuss. 

 

 
Posted : 29/11/2019 1:12 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 

@andrejs

Kas man bija jāgūglē? Ārējie izmēri, kuri iekšējos diezgan maz atspoguļo? Es domāju ka šī bilde izsaka pietiekami 

 

 

Attiecībā par "pašvaku aizbildinājumu" - nē nu es saprotu ka tu esi turīgs cilvēks, spējīgs nolocīt entos desmitus tūkstošu par jaunu transformatoru un vēl kaut kādas pakas par jaunu kabeli - es baidos ka manā ciemā neviens tik bagāts nav - un man patīk tava sapņošana par to, kā no ST no zila gaisa grābs naudu pa kuru būvēt infrastruktūru. Tik neaizmirsti ka tam vajadzēs ne tikai no zilā gaisa pagrābto naudu, bet arī laiku - bet kaut kā neviens nesteidz ne būvēt TECus, ne vilkt jaunas elektrolīnijas. Vai tik beigās nenonāksim tādā pašā stāvoklī kā daža laba valsts, kur stabils elektrotīkls ir sapnis no pagātnes. Par lādēšanu ar 10A pasmējos - ja tie ir vienas fāzes desmit ampēri, vēl tā, bet ja trīs fāžu desmit ampēri, ka neiestājas "brownout". Un, neuztraucies, ST nesteidzas mums te rakt jaunu kabeli - lai arī šiem savulaik ir zvanīts - ir jau apkārt kādi trīs gadi. 

 
Posted : 29/11/2019 1:41 pm
Page 10 / 17
Share:

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: