Ionity maina cenu, iAuto pūš pīlītes
Viens no lielākajiem elektroauto uzlādes pakalpojuma sniedzējiem Ionity ir mainījis sava pakalpojuma cenas. iAuto šīs ziņas ir pagriezis tā, ka Eiropā uzliks papildus nodokli par uzlādi.
Viens no lielākajiem elektroauto uzlādes pakalpojuma sniedzējiem Ionity ir mainījis sava pakalpojuma cenas. iAuto šīs ziņas ir pagriezis tā, ka Eiropā uzliks papildus nodokli par uzlādi.
Ionity ir Eiropas uzlādes pakalpojuma sniedzējs, kas pieder BMW, Daimler, Ford, Hyundai, Kia un VW grupai. Tas tapa no #dieselgate un ir viens no lielākajiem Eiropas uzlādes tīkliem ar vairāk kā 200 uzlādes vietām 20 valstīs. Tā ir vien puse no 400 plānotajām ātrās uzlādes (150+ kW) vietām. Līdz 2020. gada beigām Ionity būs arī Baltijas valstīs. Ionity mērķis ir nodrošināt uzlādes iespēju, ceļojot ar elektroauto. Līdz ar to uzlādes jauda ir svarīgs aspekts.
IONITY launches a kilowatt hour-based pricing scheme
— IONITY (@IONITY_EU) January 16, 2020
across its European network, starting from January 31st:
Attractive MSP offers✅ Transparent✅
Accurate billing✅ Prime locations✅
100% renewable Energy ✅♻
Read more: https://t.co/SXEBTJ2B2M#emobility #IONITY pic.twitter.com/yNmBHg9Stk
Sākot no 31. janvāra stāsies spēkā izmaiņas uzlādes maksā. Iepriekš bija jāmaksā 8€ par sesiju neatkarīgi, cik daudz kWh tika uzlādētas. No 31. janvāra par sesiju vairs nav jāmaksā, tā vietā ir jāmaksā par patērētajām kWh. Cena par kWh tiem, kas neizmanto abonementus, tagad būs 0.79 €, ieskaitot PVN. Tomēr sadarbības partneriem (augstāk minētajiem īpašniekiem) ir pieejams cits izcenojums.
Tas, ka Ionity mainīs cenas, bija zināms jau kopš brīža, kad šis operators uzsāka darbību. 8€/sesiju bija iepazīšanās cena, lai noskaidrotu lietotāju paradumus un izstrādātu korektu pakalpojuma plānu. Ņemot vērā, ka Ionity uzlādes stacijas ar domātas ceļošanai nevis ikdienai, nodrošinot lielu jaudu, tad šāda maksa par uzlādi varētu šķist adekvāta.
Daimler klienti, izmantojot Mercedes me Charge pakalpojumu, varēs izmantot Ionity tīklu par 0.29 €/kWh, Audi – 0.33 €/kWh, Porsche – 0.33 €/kWh. VW un BMW vēl nav paziņojuši savām cenām.
Rēķini cik maksā mājās vai citur. Ionity Tu maksā papildus par ātrumu un ērtību, tas nav ikdienas lādētājs
— N.R. (@normis) January 19, 2020
Bez atlaides, elektroauto, kurš patērē 16 kWh/100 km, uzlāde šajā tīklā izmaksātu 12.64 €/100 km. Padārgi. Šis nav vienīgais uzlādes pakalpojuma sniedzējs, tāpēc var droši izvēlēties citus, kas ir izdevīgāki. Tomēr, Ionity piedāvā 150 un 350 kW uzlādes jaudas. Pieslēdzoties pie 50 kW Elektrum uzlādes stacijas, 100 km šim pašam elektroauto izmaksātu 4.00 €, bet tas prasītu teju 20 minūtes. Pieslēdzoties pie 150 vai 350 kW stacijas, pieņemot, ka šo jaudu var izmantot, tas attiecīgi prasītu mazāk kā 7 min vai mazāk kā 3 minūtes.
Konkurenti
Latvijā Ionity konkurētu ar e-mobi (50 kW, 0.15 €/min) un Elektrum (50 kW, 0.25 €/kWh). Varētu pieskaitīt arī Energolukss (100 kW, 0.22 €/kWh) ar šobrīd Latvijā jaudīgāko uzlādes staciju.
Eiropā ir Tesla uzlādes tīkls (250 kW), ko var izmantot tikai ar Tesla elektroauto. Pakalpojuma cena ir atkarīga no valsts, bet vidēji tā ir 0.28 €/kWh. Allego (350 kW) prasa 0.59 €/kWh, Innogy (175 kW) – 7.95 €/sesiju, Fastned (350 kW) – 0.59 €/kWh (zelta klientiem 0.35 €/kWh)
Pīlītes ?♂️
“Ievelc atkal gaisu krūtīs,
Re, kur brūtgāns nāk ar brūti,
Tantīt, pūt kā vakar pūti
Darbs nav grūts, bet atbildīgs.“
TAS JAU NOTIEK – dārgāk! Un gan jau drīz uzliks arī papildu nodokli! Eiropā ievieš jaunus elektromobiļu uzlādes noteikumus; braukšana ar elektrību kļūs dārgāka https://t.co/QwdTnxbzUF via @iAutolv
— iAuto.lv (@iAutolv) January 18, 2020
Izlasot iAuto rakstu, nav ne miņas par nodokļu celšanu vai piemērošanu. Pat vārds “nodoklis” nav minēts rakstā. Uzlādes noteikumi arī nemainās. Vismaz ne kontinenta mērogā. Viena uzlādes operatora pakalpojuma cena mainās. Braukšana ar elektrību kļūst dārgāka, ja lādē vairāk kā 10 kWh, salīdzinot ar iepriekšējo tarifu.
Kaut kā neticas, ka šis medijs tik izmisīgi vēlas klikšķus, lai izplatītu bailes un dezinformāciju. Vienlaicīgi, viņu raksti (izņemot preses relīzes) par elektroauto tēmu ir bijuši ar smagu noslieci uz negatīvo. Šoreiz virsraksts un apraksts, ko izplata sociālajos portālos līdz ar ziņu, ir pat zem viņu līmeņa.
Un Andrej – neviens no tiem kas ķīniešu ražojumus sauc par mēsliem nav tuvāks mileniāļiem par gadiem 20 t.i. “ražojuma” gads ne jaunaks par 80to. 😉 Es esmu vēl senāks, izvazājies un mācijies pie amerikāņiem arī jaucis auto tur un šeit …
Tas ka ķīnieši ražo arī pieņemamas kvalitātes elektroniku nav viņu nopelns, bet gan tas ka ASV korporācijas ir piespiedušas lietot jēdzīgas iekārtas, ievērot tīrības utml. priekšrakstus un tāpat uzskatu ka ko jēdzigu ilgam lietošanas laikam ražot nemāk. Autobūve – tur vēl daudz vairāk darāmā…
Neaizmirsti ka zem vārda “ķīnieši” automātiski pakrīt citu valstu ražotāju ķīnā esošas rūpnīcas…
Teiksim tā ja vēl Toyota kvalitātes sistēmai puslīdz ticu – Bet arī UK Toyota bija vajadzīgi 10+ gadi līdz salīdzināmam produktam ar JAP Toyota, turku Toyota – vēl tāls ceļš ejams. Tas viss no lietošanas pieredzes un 2 no 3 minētajiem auto ir pašrocīgi jaukti, viens JAP ( ari no JAP tirgus nācis) vienkārši daļās kuras izpārdevu. Tagad varu arī UK un JAP Hondas salīdzināt – UK produkts atpaliek, pat pēc tā ka pie manis nonācis praktiski jauns, bet JAP Honda bija 3 gadiga.
P.S. Pagaidām Ķīnas produkti mani galīgi nepārliecina un tas attiecas, gan uz auto, gan industriālo elektroniku ( serveru un storage produkti utml.). Jā protams škiet ka lielākajā daļā EV ir viens kopīgs ķīniešu produkts – baterijas.
“Vienlaicīgi, viņu raksti (izņemot preses relīzes) par elektroauto tēmu ir bijuši ar smagu noslieci uz negatīvo.”
Vai man vienīgajam liekas ka cilvēks, kurš savā lapā to visu pasniedz izfiltrētu caur rozā filtriem, pie vajadzības šo to noklusējot vai sagrozot, nav tiesīgs kādam ko šitādu pārmest? 😀 Un šajā gadījumā “nosliece uz negatīvo” ir “nosliece uz realitāti”. Man, piemēram, patīk šitā dziesma “šādi lādētāji ir domāti tikai ceļošanai, nevis ikdienai” – un kas tad ir domāti ikdienai? Pa daudzdzīvoklenes logiem izmesti pagarinātāji?
Da nu, iauto vidējais apmeklētājs brauc ar 3l 2005.gada audi dīzeli, attiecīgi arī saturs sekojošs. Tur jau forums pilns no sērijas, ka vairums jaunie auto ir pheeee, tie 1-1.5l nemotori taču nekam neder, agrāk mašīnas bija labākas utt., viss zaļais ir tikai biznesa projekts utt utt. Ir jau pa vidu arī sakarīgi cilvēki.
Muļķības daudzi tur brauc līdz 2.5 litru motoriem, pat BMW 530 535 utml. jau sen vairs nav nekāda sakara ar 3.0 un 3.5 litru dzinējiem !!!
Protams ka neder – piekāp pēc desmit gadiem un apspriedīsim to, cik labi kalpo šī gada nemotoru raža… 🙂
Lai nu būtu kā būdams ar iAuto on ionity – bet ja tīkls būs sadrumstalots uz tādu kas der tikai Tesla, tādu kur ir izdevīgi lādēt tikai vāciešus utml. – mēs ekoloģijai nekā laba izdarījuši nebūsim – pieprasot unificētu standartu šis pasāciens būtu savas 3x efektīvāks, taču to jau “nevar darīt”, kā citādi palobēsi savus ražotājus …
Tikai kārtējais pierādījums tam ka ekoloģijai tajā visā ir tieši tāda pati loma, kā “bullim pie olu dēšanas”.
Piekrītu.
CCS ir galvenais Eiropā. Pat korejieši un amerikāņi to sāk pielāgot. Ceru, ka ar laiku ķīnieši un eiropieši atradīs kopīgu standartu. Šobrīd ne vienam, ne otram nav aktuāli pielāgoties, jo vienā vietā ražotais otrā vietā nepārdodas.
Es domāju ka Eiropā speciāli izdarīja tā lai ķīnieši nevarētu pārāk viegli ienākt tirgū. Nav jau tā ka man gribētos tos Ķīnas štruntus te pie mums, bet nu no citas puses ir tautas daļa kas te pārāk šiki nedzīvo un tā iespējams būtu viņu “iespēja”, jautājums tikai vai tam tiešām būtu kāds loģisks pamatojums. Pagaidām man ir grūti tādu saredzēt, bet nu mazums, dzīve iet uz priekšu lietas attīstās …
Muahaha! Komentārs arī rakstīts uz štrunta ķīniešu datora 🙂
Ķīniešiem ir tīri labi EV, ko jau arī Eiropā tirgo. Piemēram MG ZS EV
To gan tu neuzminēji, uz kā tas ir rakstīts, bet ja gaming datorā ir daudz Ķīnā ražotu lietu.
Un moš nesmidināsi tautu, pat tad kad MG bija britu ražotājs, tas bija sūds uz kociņa, es pat negribu zināt ko kopražojums ar ķīniešiem tur sačakarēs.
un atkal mileniāļu cienīgs komentārs – lasījis neesmu, viedoklis ir! Paskaties kādu apskatu, iesaku Tesla Bjorn MG apskatu.
p.s. biju Ķīnā, sapratu ka Ķīna kā nekvalitāte ir tikai mūsu aizspriedumainās galvās. Tas ka mēs pērkam un vedam uz Eiropu tikai lētos sūdus no turienes, ir tikai mūsu pašu problēma. Ķīnieši māk ražot labi, tikai tas vairs nav lēti, līdz arto mums tas nav interesanti.
Neaizmirsti ka pie kvalitātes lielākoties jāpieskaita arī tehnoloģijas – ķīniešu autobūve lielākoties ir par tēmu – iepērk no eiropas 10-20 gadus vecu mašīnas modeli + kaut kādu vecu nemotoru, to visu saliek kopā ar bik pamainītu izskatu, ražo un tirgo.
Es pateikšu pavisam vienkārši – kamer ex Rover grupas auto bija tikko no konvejera, tas radīja daudz prieka it sevišķi MG, bet tie ne par velti Latvijā nekad neiedzīvojās – kvalitāte tajā auto nekad nav pat tuvumā stāvējusi. Un cerēt ka ķīnieši tur ko salabos ir mazākajā mērā naivi. Tas ka rupji izsakos par marku nav nejausi – ar jaunu Roveri ir kāds laicins pavadīts kopā, ta bija tā rebrandotā Honda.
un protams tur savu līko pirkstu bija piebāzuši briti pie tās “Hondas”.
Tirgo jau arī ķīniešu Volvo.
Tie ķīniešu Volvo top Eiropā, tāpat kā Jaguar utml., bet MG un vispār Rover grupu Honda sen atpakaļ mēģināja sastutēt, bija pieņemamas verķis kad viņi rebrandoja Hondas, pirms un pēc – nekā laba tur nav bijis, pat pieņemot ka viņu iekārtas vēl kam labam vispār var izmantot.
Jaguar māte vispār ir indiešu, nevis ķīniešu kantoris… tas nu tā…
Piezīme vietā (indiešu TATA, ja atmiņa neviļ) – diemžēl kad rakstīju sevišķi nepiedomāju !
Kaut gan kā ķīnieši tā indieši manās acīs ir vienā maisā bāžami !