Īsa pamācība elektroauto uzlādei mājās un galamērķī | Maddie goes electric
Turpinot izglītojošo video ciklu par pāreju uz elektroauto, kas daudziem var būt biedējoši, Medija no Fully Charged izklāsta savu pieredzi ar uzlādes iespējām mājās un galamērķī.
Turpinot izglītojošo video ciklu par pāreju uz elektroauto, kas daudziem var būt biedējoši, Medija no Fully Charged izklāsta savu pieredzi ar uzlādes iespējām mājās un galamērķī.
Iepriekšējā epizodē no “Maddie Goes Electric” Medija apskatīja vairākus elektroauto, meklējot sev pirmo. Šajā epizodē viņa pastāsta, kāpēc izvēlējās to un kā pierod pie jaunām īpašībām, piemēram, rekuperāciju.
Galvenais epizodes uzsvars ir uz uzlādes iespējām. Medija iztaujā dažus ekspertus, lai noskaidrotu, kā uzlādēt elektroauto, kāds ir ērtākais mājas uzlādes veids, kā atrast uzlādes iespējas galamērķī un kā atšķirt uzlādes veidus.
Medija sev izvēlējās Kia e-Niro, ko nodēvēja par Robertu (Lielbritānijā bija TV reklāma ar Robertu de Niro, kas reklamēja Kia e-Niro). Pirmās pāris dienas viņa lādēja mašīnu no virtuves rozetes, bet epizodes beigās atskārta, ka ciematā, kur viņa dzīvo, pie vienas no ēdnīcām ir uzlādes stacija. Skatoties uzlādes staciju kartē, viņa bija pārsteigta, cik daudz to ir. Lielbritānijā ir vairāk elektroauto uzlādes staciju, kā degvielas uzpildes staciju.
Kopā ar ekspertu no ‘Drive Electric”, viņa iepazīstas ar sava elektroauto īpašībām. Piemēram, kā to uzlādēt un kā mašīnā redzēt uzlādes informāciju. Medija uzsver, ka nevajag iespringt par visām uzlādes iespējām (raksts par uzlādes iespējām mājās un izskaidrojošs raksts par uzlādes procesu), bet tikai par to, kas ir aktuāls konkrētajam elektroauto. Kia e-Niro ir aprīkots ar uzlādes plānošanas opciju, kas ļauj lādēt mašīnu noteiktās diennakts stundās. Nākamajā epizodē Medijai tiks uzstādīta mājas uzlādes stacija (sazinies ar mums vai apmeklē Uzlādēts.lv viedveikalu, ja vēlies iegūt sev uzlādes staciju).
Šajā epizodē Medija atzīstas, ka ir nervozs braucējs. Viņai ātrumu pārslēgšana rada problēmas un bremzēšana nav intuitīva. Braucot ar Kia e-Niro, viņa jūtas daudz drošāk. Kā viens no iedrošinošiem faktoriem ir rekuperācija, kas bremzē līdz ko tiek atlaists jaudas pedālis. Kā vēl viens faktors, tiek minēts saskanīgā pedāļa darbība – spiežot pedāli mašīna reaģē uzreiz, nav jāgaida, kad tā uzņems apgriezienus.
Noskaties epizodi, lai uzzinātu sīkāk. Ja rodas kādi jautājumi, droši raksti komentāros vai dodies uz forumu.
Kā ir ar bremzēšanu, braucot pa serpentīniem? Ar benzīna auto var bremzēt ar ātrumiem, bet te…?
Rekuperācija ir diez gan spēcīga. Konkrētajam Kia modelim to var arī regulēt.
Pēc epizodes nr2 lielākais jautājums bija, kāpēc pieaicinātā speciāliste neiesaka lādēt no parastās kontaktligzdas. Jautātāji bija tieši elektro auto lietotāji, kuri pārsvarā tikai tā lādē. Ceru, nākamajā raidijumā sniegs atbildi.
Pirmspēdējajā rindkopā var lasīt divas domas. Pirmā – mēdija nemāk braukt ar mašīnu. Otrā – noteiktas braucēju grupas gaumi un/vai nemācēšanu braukt ar mašīnu ražotāji izmanto lai uztaisītu kaut ko savādāku, bet tas tiek smērēts kā uzlabojums, lai arī nav. Šajā gadījumā bremzēšana ar gāzes pedāli, kas tiek pasniegta kā uzlabojums. Nē, tas nav uzlabojums, tas ir kaut kas pilnīgi garām. Parastai mašīnai ir spēja bremzēt ar motoru – bet tā kā autoskolas laiž laukā nevis autovadītājus, bet tomātkārbu braucējus un elektromobīļu braucējus, tad, kā izskatās, nospiedošais vairākums ar motoru bremzēt nemāk – bet tam nav nekāda sakara ar mašīnu, bet stulbiem vadītājiem. Tātad, parastai mašīnai atlaižot gāzes pedāli, tā bremzē ar motoru, mēreni bet pietiekami. Ja es braucu pa ielu, un nokonstatēju ka man vajag samazināt ātrumu – atlaižu pedāli, mašīna samazina ātrumu, spiežu pēc brītiņa atkal. Elektromobīļa viena pedāļa variantā tātad pedāli atlaist nedrīkst, jo tur uzreiz panesas reģeneratīvā bremzēšana un aizmugurē braucošais no šāda neadekvāta gājiena var ielikties pakaļā – tātad man ir jānotrāpa kaut kāds mazāks pedāļa stāvoklis, bet noteikts stāvoklis – kur tur ir uzlabojums? Nekur, vienkārši noteiktu cilvēku gaumes lieta, tas arī viss.
Tātad cilvēks izsaka savu viedokli. Tu to pasniedz kā autoindustrijas viedokli. Tad pasaki, ka tā ir gaumes lieta.
Kaut kā parādījusies sajūta, ka neesi braucis ar elektroauto un īsti neredzi, kur ir starpība. Nokia lietotāji arī ilgi apgalvoja, ka visas iespējas ir tieši tādas pašas kā Apple, pat labākas, jo ekrāns nesmērējas, bet kaut kā nebija tikpat labi. Ja kāds mēģināja jauno variantu, atpakaļ neskatījās. Arī es šo piedzīvoju un, redz, video veidotāja arī.
…tik nez kādēļ telefonus ar pogām ražo vēl šobaltdien, un Backberry izkonkurēja dēļ programmu savietojamības, nevis dēļ pogām…