Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Kursors brauc pēc kebaba

Kursors.lv ar elektromobili dodas uz Rēzekni pēc kebabiem

2019. gada 13. marts

Marta sākumā Kursors.lv nolēma doties piedzīvojumā un mēģināja ar elektromobili nokļūt no Rīgas līdz Rēzeknei. Kas viņiem patika un kas uzjautrināja saistībā ar šo braucienu, lasiet zemāk.

Attālums no Rīgas centra līdz Rēzeknes centram ir 240 km, ja tic Google Maps. Pauls Timrots, raidījuma ‘Zebra’ vadītājs, novembrī nesekmīgi mēģināja veikt ceļu līdz Liepājai, kas ir 216 km. Pateiksim priekšā uzreiz – Kursors.lv veicās daudz labāk.

Abus šos braucienus vieno ne tikai vēlme aizbraukt uz kādu no Latvijas pilsētām, kas atrodas salīdzinoši tālu no Rīgas, bet arī izvēlētais elektromobilis – Volkswagen e-Golf. Pēc komentāriem pie raksta, var noprast, ka izvēle par labu šim auto, nebija sakritība. Kursors.lv vēlējās izbaudīt uz savas ādas, vai tiešām P. Timrota atspoguļotais ir patiess, ja īstie elektromobiļu lietotāji apgalvo pretējo.

Kursors.lv brauc uz Rēzekni ar VW e-Golf. Ekrānuzņēmums no YouTube
Kursors.lv brauc uz Rēzekni ar VW e-Golf. Ekrānuzņēmums no YouTube

Izbraucot no sava sākuma punkta, Kristaps Skutelis, Kursors.lv vadītājs, saka, ka e-Golf uzrādīja, ka pieejamā autonomija pie -2°C ir nedaudz virs 180 km. Šajā YouTube video arī paskaidro, ka ir atšķirība autonomijā, ja uztur ieslēgtu salona apsildi un ja ārā ir siltāks laiks. Pārsvara ceļa tika veikts kruīza kontrolē ar atļauto ātrumu (+10 km/h virs ceļa zīmēs norādītā).

Atšķirībā no P. Timrota, K. Skutelis apzinājās, ka pa ceļam būs nepieciešama uzlāde un paskaidroja, ka ceļā no Rīgas līdz Rēzeknei, ir 6 ātrās uzlādes stacijas, neskaitot abas pilsētas.

Sajūtas braucot

K. Skutelis atzīst, ka, salīdzinot ar viņa Mitsubishi Pajero, braukšanas izjūtas ir kardināli atšķirīgas. 0-100 km/h paātrinājums nav tas ievērojamākais priekš e-Golf, bet 0-60 km/h, kas ir svarīgākais pilsētas vidē, paātrinās ļoti ātri.

“Ja dīzeļa auto ir vecs, liels, kratās, rūc un smird, tad elektroauto gadījumā ir viegluma sajūta.” K. Skutelis

Kā iesācējam elektroauto jomā, esot pie stūres, K. Skutelim bija bailīgi skatīties kā pieejamā autonomija rūk ar katru kilometru. Pēc nobrauktiem 60 km un pabraucot garām 2 uzlādes vietām, visu laiku jāskatās uz atlikušajiem kilometriem, kaut gan nākamā stacija ir vien pēc 30 km.

Kursors.lv lādē VW e-Golf. Ekrānuzņēmums no YouTube
Kursors.lv lādē VW e-Golf. Ekrānuzņēmums no YouTube

Uzlāde

Video tiek paskaidrots, ka e-mobi mājaslapā vai aplikācijā var apskatīt 72 Latvijā pieejamās ātrās uzlādes stacijas. Turpat arī var redzēt, vai stacijas ir aizņemtas un vai ar tām ir kāda tehniska problēma. Aplikācijā ir arī iespēja navigēt uz sev vēlamo staciju.

Elektromašīnas uzlādi K. Skutelis pielīdzina telefona lādēšanai. Telefonus ir jālādē tipiski katru dienu. Kad bija pēdējā reize, kad savu telefonu izlādēji pēdējo reizi? Skutelis neatceras tādu reizi, jo ir iemanījies uzturēt telefonu uzlādētu. Viņš arī tic, ka var piešauties līdzīgus ieradumus veidot ar elektroauto.

VW e-Golf
VW e-Golf. Avots: vw.com

Atšķirībā no raidījuma “Zebra” šoreiz ar uzlādi nesākas brīnumi. Tiek pasmiets par Jēkabpils uzlādes stacijas novietojumu, jo tā atrodas starp divām laimētavām. Problēmas arī nerodas izvēloties uzlādes kabeli, jo elementāra ģeometrija sākumskolā tika apgūta un formas māk atšķirt.

Jāpiezīmē, ka K. Skutelis dod priekšroku uzlādes porta atrašanās vietai esot priekšā kā tas ir Nissan Leaf, nevis aizmugurē, kā tas ir e-Golf gadījumā.

Uzlādi apturēja pēc 26 min, kad bija ielādētas 16 kWh, kas deva aptuveni 100 km lielu rezervi. Šī uzlāde izmaksāja nepilnus 4 €.

Rēzekne

Pēc 4 stunda gara ceļa, kas tika pavadīts braucot, filmējot un uzlādējot tika nonākts galamērķī.

Pateicoties Uzlādēts ieteikumam, viens no Rēzeknes pieturpunktiem bija “Rēzeknes Satiksme”. Šim sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzēja autoparkā ir 4 elektriskie autobusi, kas aprakstīti šajā rakstā. Rēzekne ir pirmā pilsēta Latvijā, kurā kursē elektriskie autobusi.

"Rēzeknes Satiksme" elektriskais autobuss
“Rēzeknes Satiksme” elektriskais autobuss

Pēc tik gara ceļa pēdējā pietura ir “Ausmeņa kebabs”. Šis izslavētais restorāns ir atvērts jau 6 gadus un Rīgā tam filiāle ir pieejama 2 gadus. Vairāk skatīt raksta apakšā esošajā video.

Kursors.lv secinājumi

Izbraucot no Rēzeknes ar 125 km lielu autonomijas rezervi, K. Skutelis vairs nebaidījās, jo zināja, ka priekšā ir gana daudz uzlādes vietas, lai droši nokļūtu mājās.

Galvenie secinājumi:

  • Pa Latviju var normāli aizbraukt uz sev vēlamo vietu
  • Braukšana ir klusa un patīkama
  • Ātrās uzlādes staciju skaits ir pilnībā pietiekams uz šosejām
  • Uzlāde ir ātra un ērta
  • Lai sev iegādātos elektromobili, vajag iespēju to mājās lādēt
  • Nākotnē būs ievērojami vairāk ātro uzlāžu staciju

Uzlādēts viedoklis

Kursors.lv pēdējā laikā ir pievērsies elektromobiļu tēmai. Viņiem ir divi oriģinālapraksti par elektromobiļiem Hyundai Kona un Jaguar I-Pace. Pēc šo raksta izlasīšanas un šī video noskatīšanās var noprast, ka Kursors.lv elektromobiļus uzskata par labu esam un, gluži tāpat kā daudzi to fani, gaida to cenu kritumu un pirmo bērnu slimību izslimošanu.

Nissan LEAF
Nissan LEAF. Avots: insideevs.com

Patīkami redzēt, ka arvien vairāk sabiedrībā runā par to, ka ar elektromobiļiem var izbraukāt Latviju. Šis video tiešām likās objektīvs un tanī tika pasniegtās pozitīvās un negatīvās elektroauto īpašības bija atspoguļotas no patiesa lietotāja puses. Varbūt svarīgi būtu piezīmēt, ka VW e-Golf nespēj izmantot pilnu uzlādes staciju potenciālu (50 kW), jo ir ierobežots lādēšanas ātrumā līdz 40 kW. Ja būtu braukts ar Nissan Leaf vai Hyundai Ioniq, tad uzlādes ātrums būtu lielāks un uzlādē pavadītais laiks mazāks, nepieminot autonomijas starpību.

Starp citu, atbildod uz Uzlādēts jautājumu par to, cik izmaksāja ceļojums, Kursors.lv sniedza atbildi, ka 500 km izmaksāja aptuveni 18 €. Tātad 3.60 € / 100 km.

Raidījums “Zebra” testē elektromobili. “Pa ceļam sākās brīnumi”

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Kursors.lv ar elektromobili dodas uz Rēzekni pēc kebabiem 1
  • 27
    Shares

Komentāri

avatar
  Pieraksties  
Paziņojums no