Volvo XC40 un C40 apskats – Zviedrijas elektroauto “ledlauži”

2

Volvo XC40 un C40 ir pirmie elektroauto no Zviedrijas autoražotāja. Vai pirmais nopietnais mēģinājums ir sanācis labi?

Volvo XC40 vs C40

Volvo XC40 vs C40

Volvo XC40 un C40 ir pirmie elektroauto no Zviedrijas autoražotāja. Vai pirmais nopietnais mēģinājums ir sanācis labi?

Ja kāds skatījās Volvo C40 pirmizrādi (zemāk pirmizrāde, skatīt no 3:40), tad pamanīja, ka klimata pārmaiņas Volvo uztver nopietni. Pirmais elektroauto no Volvo (ir bijuši daži eksperimenti senāk, bet tie līdz nopietnai ražošanai īsti nenonāca) gan bija XC40, kas ir pieejams gan iekšdedzes, gan spraudņa hibrīda izpildījumā. Pirmajā brīdī liekas, ka XC40 un C40 atšķir vien nošķeltā aizmugure. Vai tā ir?

Audi Q6 e-tron

Priekš XC40, kas ir pirmais mūsdienu Volvo elektroauto, Volvo izdarīja ko dīvainu ar nosaukumu. Ņemot vērā, ka šo virsbūvi var dabūt arī iekšdedzes (ICEV) un arī spraudņa hibrīda (PHEV) izpildījumā, bija sagaidāms, ka pilnīgi elektriskajai (BEV) versijai nosaukums būs ar “e” burtu vai “electric”, vai tamlīdzīgi. Volvo nolēma iet tamlīdzīgo ceļu – pielika klāt vārdu “Recharge”. Kas tad tur, vai ne? Pēc tam pielika pie spraudņu hibrīdiem arī šo pašu vārdu. Tad nu nabaga cilvēks, kas meklē interneta dzīlēs pēc savām iespējām var apjukt – Volvo XC40 Recharge ir gan PHEV, gab BEV. Vismaz Latvijas dīleris šim paraugam neseko un PHEV versijai ir “TwE” burtu kombinācija un BEV versijai ir “Recharge”. Tomēr uz ielām PHEV versiju no BEV versijas būs grūti atšķirt, jo abiem pat ir “Recharge” uzlīme uz bagāžnieka.

Volvo ar C40 ir sarūpējuši divas “pirmās reizes” sev. Tas ir pirmais modelis, kas ir pieejams tikai BEV veidā un pirmais krosovers-kupeja. Krosoveru-kupejas vēl vairāk par tipisko krosoveru izskatās pēc pacelta hečbeka. Pēc tehniskajiem parametriem C40 ir identisks XC40 – . Un nav jau arī brīnums – vienu platformu izmanto.

Kurš lielāks?

Pirms atbildam uz jautājumu, kurš no šiem ir lielāks, ir svarīgi saprast, ka XC40 un C40 ir mazākie no Volvo piedāvātajiem krosoveriem. Es tam nebiju pievērsis uzmanību. Tamdēļ liels bija mans pārsteigums, kad sapratu, ka bērna ratiņus es vēl varu tur ielikt, bet bērna divritenis paliks mājās. Ietilpa ratiņi un mugursoma, lai arī cik labi es spēlētu tetri. Tanī ziņā Nissan Leaf ir mani uzlutinājis – tajā var ņemt visas mantas līdzi.

Volvo XC40 Recharge Pure Electric
Volvo XC40 Recharge Pure Electric

Ja bagāžnieka izmērs lika nedaudz vilties, tad salons gan plašs. No āra pat neiedomāsies, cik īstenībā iekšā ir daudz vietas. Tur gan varētu būt vainojamas citas automašīnas, kas ārēji izskatās lielas, bet iekšā piedāvā mazāk vietas nekā Citroen C-Zero, kas ārēji izskatās ļoti mazs. Jāpiebilst, ka C40 varētu likties, ka ir vairāk vietas salonā, jo aizmugurējie beņķi ir nedaudz lielākā leņķī, kas darīts, lai iegūtu papildus vietu bagāžniekā – abos modeļos bagāžnieks ir identiski ietilpīgs (419 litri).

Audi Q6 e-tron
Volvo XC40 Recharge Pure Electric
Volvo XC40 Recharge Pure Electric

Jau tik daudz ir runāts par bagāžnieku, ka būtu arī laiks pieminēt to, ka priekšā arī ir bagāžnieks ar 31 litra ietilpību. Nav tas lielākais, bet pietiekami liels, lai tajā glabātu uzlādes kabeļus, logu šķidrumu un vēl paliktu vieta. Šeit VW varētu mācīties – Volvo pat nav speciāla BEV platforma, bet var ielikt priekšā bagāžnieku…

Volvo XC40 Recharge Pure Electric
Volvo XC40 Recharge Pure Electric

Ja gribam saprast, kurš tad ir lielāks – XC40 vai C40, tad jāsāk vilkt ārā mērlente. Garumā uzvar C40 (4440 mm (C40) pret 4425 mm (XC40)), platumā abi ir identiski, augstumā uzvar XC40 (1596 mm (C40) pret 1652 mm (XC40)), vieglāks par 3kg ir C40, bet ietilpība ar nolocītiem beņķiem ir par 90 litriem par labu XC40. Zemāk var salīdzināt vienu otram blakus. Nezinot, grūti pateikt atšķirības.

Compare imagesCompare images

Vai cenā ir atšķirība?

Pirms ķeramies klāt, lai salīdzinātu XC40 un XC40 bez X cenas, būtu noderīgi vispār salīdzināt XC40 ICEV, PHEV un BEV cenas. XC40 ICEV lētākā versija maksā 39’400 €, PHEV lētākā versija 49’600 €, bet BEV lētākā versija ir 48’500 €. 5 gadu līzinga maksājums attiecīgi būtu 441 €, 533 € un 522 €. Atgūt 80 € ar degvielas ietaupījumu līzinga maksājuma starpību, nevajadzētu būt grūti.

Bet ir jāpiezīmē, kas ICEV versija iepriekšējā piemērā ir ar 128 Zs, PHEV versijai ir 211 Zs un BEV – 231 Zs. Ja mēs pielīdzinātu jaudas, tad cena priekš ICEV (197 Zs) būtu attiecīgi 53’000. Tātad, ja skatās tikai uz zemāko cenu, tad uzvar ICEV versija. Ja mēs pielīdzinām, cik varam jaudu, tad uzvar BEV. Protams, var arī izvēlēties visjaudīgāko versiju ar 408 Zs (300 kW), kas ir pieejama tikai BEV izpildījumā. ICEV maksimālā jauda ir 197 Zs un PHEV – 262 Zs.

Vai ir atšķirība cenā starp XC40 un C40? Neliela. C40 maksā no 51’908 €. Ar jaudīgāko motoru (tiem pašiem 408 Zs) cena palielinās līdz 59’672 €, kas ir par gandrīz 3’500 € vairāk nekā par jaudīgāko XC40.

Bauda braukt

Kad pirms 5 gadiem braucu pirmās reizes ar elektroauto, man bija tā sajūta, ka braucu kā ar mākoni. Pie šīs sajūtas esmu jau pieradis. Bet braucot ar XC40 un C40 es atkal sajutu šo sajūtu. Tie 300 kW, kas pieejami, un zemais smaguma centrs iedot šiem EV tādu kā varenības sajūtu. Tu zini, ka vari iespiest, bet tu to nedarīsi, jo ir tik ērti braukt, ka tā īsti nevēlies galamērķī nokļūt ātrāk.

Salonā, kā jau minēju, ir plaši, un Volvo ir padomājuši arī par praktiskām lietām. Piemēram, krūzīšu turētājs aizmugurējam pasažierim ir nevis durvīs, bet gan sēdeklī (skatīt attēlu augstāk). Manuprāt, šādi ir daudz mazāk iespēju netīšām izliet krūzītes saturu.

Android kā auto platforma

Volvo ir vieni no pirmajiem, kuriem multimediju saskarne ir Android nevis pašu autoražotāju taisītā GUI. Šī Android versija saucās Android Automotive Infotainment. Godīgi sakot, tā atstāja tādu “meh!” viedokli. Neiegrimšu detaļās, jo tur vienkārši nebija nekas ievērības cienīgs, ja neskaita to, ka, uzliekot navigāciju, parāda aptuveni ar cik % nonāksi galā. Visas cerības uz Renault, kas vismaz pēc bildēm izskatās, ka parāda to, ko Android patiesi var dot.

Ko noteikti var uzslavēt – 360° kamera. Tik augstas izšķirtspējas skatu es neesmu vēl redzējis. Ir bijušas labas, bet šī ir vienkārši fenomenāla. Ar tādu nebija problēmu braukt pa ceļu, kur zini, ka 5 cm uz vienu vai otru pusi nozīmē pamatīgu pārbaudīju klīrensam un amortizatoriem. Bildē (zemāk) to varbūt tā nevar saskatīt. Būs vien jums jātic man uz vārda.

Volvo XC40 Recharge Pure Electric 360° kamera
Volvo XC40 Recharge Pure Electric 360° kamera

Tikai viens vai divi trūkumi

Nav noslēpums, ka tie, kas pērk Volvo, ne īpaši domā par enerģijas patēriņu. Bet tieši tas ir tas aspekts, kurš iegāž Volvo starp citiem EV. Nostrādāts kvalitatīvi, mūzika skan labi, ir patīkami braukt, jauda lieliska, lādējas ātri, bet abi modeļi nebūs starp ekonomiskākajiem. WLTP ciklā XC40 ir 25 kWh/100 km un C40 ir 22.5 kWh/100 km. Daudz lielākam un smagākam Audi e-tron 55 ir 22.2 kWh/100 km.

Ņemot vērā, ka Volvo vēlas būt pēc iespējas klimatam draudzīgi, kas nozīmē ne tikai piedāvāt EV, bet arī piedāvāt EV ar labu efektivitāti, šis bija nepatīkams pārsteigums. Patēriņš kopā ar salīdzinoši mazo bagāžnieku ir tās 2 lietas, kur piesienos šiem EV.

Konkurence

Godīgi sakot, Volvo būtu labāk piedāvājuši elektrisko universāli, piemēram, V60. Šobrīd XC40 un C40 ir sīva konkurence no teju visiem ražotājiem. Volkswagen ID.4 un ID.5 (apskats drīzumā), Škoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5, Peugoet e2008, Kia e-Niro un daudzi citi jau piedāvā aptuveni to pašu, bet citā čaulā. Ar jaunu krosoveru vairs nepārsteigs. Toties universālis gan būtu ko vērts, jo šobrīd tirgū būtībā ir tikai 2 tādi elektriskie un briest trešais.

Volvo XC40Volvo C40Hyundai Ioniq 5
Autonomija (WLTP)418 km444 km482 km
Baterija78 kWh (bruto)
75 kWh (neto)
78 kWh (bruto)
75 kWh (neto)
77.4 kWh (bruto)
74 kWh (neto)
Speciāla EV platforma
PiedziņaRWD/AWDRWD/AWDRWD/AWD
Sēdvietas555
0-100 km/h4.9 sek4.7 sek5.2 sek
Bagāžnieka ietilpība419 l
(1295 l, nolokot sēdekļus)
+31 l frunks
419 l
(1205 l)
+31 l frunks
531 l
(1591 l)
+57 l frunks
Aizmugurējie sēdekļi nolokas1:21:21:2
Uzlādes ātrums
(lēnā)
Type 2
max 11 kW
(42 km/h)
Type 2
max 11 kW
(44 km/h)
Type 2
max 11 kW
(51 km/h)
Uzlādes ātrums
(ātrā)
CCS
max 151 kW
(440 km/h)
CCS
max 151 kW
(450 km/h)
CCS
max 232 kW
(930 km/h)
Uzlādes porta lokācijaVirs aizmugurējā kreisā riteņaVirs aizmugurējā kreisā riteņaVirs aizmugurējā labējā riteņa
Braukšanas komforts*10109
Pārredzamība*668
Modernīgums*779
Praktiskums*889
Pirmais iespaids*889
Braukšanas klusums*10108

* subjektīvais viedoklis, kas pakļauts garastāvoklim un tējas biezumu daudzumam krūzē, 10 baļļu skalā

Šo elektroauto īpašnieki noteikti nenožēlos savu izvēli. Par spīti tam, ka šie ir pirmie nopietnie EV priekš Volvo, iznākums ir ļoti labs. Ja to pielīdzina Volkswagen vai Hyundai, tad braukšanas komforts ir ir augstāks. Tomēr tā cena uzreiz pasaka, ka to nevajadzētu salīdzināt ar augstākas klases EV, piemēram, Audi. Varētu teikt, ka Volvo ir izdevies veiksmīgi iespraukties starp Volkswagen un Audi.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Dmitry
Dmitry
Viesis
03/08/2022 18:38

Biju braucis ar XC40 ziemā.. Pa Siguldas šoseju, atļautos ap 100.. Patēriņš sanācis 30kwh/100 km.. Ar visu to ka mašīnai ir 80 kilovat stundas baterija – sanak ap 250 km.. Bet ja dzivo rekomendejamas robežās 80-15 % tad pat 200 nesanāk.. 🙁 tas tā kā lika vilties. Stundu vēlāk šo pašu maršrutu biju izbraucis ar savu Konu, ar to sanaca 19 kwh/100 km.

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: