2019. gada 2. ceturkšņa elektroauto statistika. Labākais ceturksnis līdz šim

0

Šajā ceturksnī elektroauto skaits ir audzis par 10%, bet ar to joprojām ir krietni par maz, lai sasniegtu valsts mērķi būt klimatneitrāliem līdz 2050. gadam.

VW I.D. MEB platformas vizualizācija

VW I.D. MEB platformas vizualizācija

Šajā ceturksnī elektroauto skaits ir audzis par 10%, bet ar to joprojām ir krietni par maz, lai sasniegtu valsts mērķi būt klimatneitrāliem līdz 2050. gadam.

Šī gada pirmajā ceturksnī elektroauto skaits Latvijā pieauga par 28 vienībām (+7.17%), kas bija sliktākais rādījums pēdējo četru ceturkšņu laika griezumā. Tomēr otrais ceturksnis izrādījies vislabākais kopš CSDD ir sākuši publicēt elektromobiļu statistiku 2015. gadā.

2019. gada 2. ceturksnī kopā ir reģistrēti 658 elektriskie transportlīdzekļi (ETL). No tiem 518 ir elektroauto. Salīdzinot ar iepriekšējo ceturksni klāt nākuši 13 elektriskie mopēdi un 48 elektroauto (+10.03%), bet zudis 1 kvadracikls.

Gada griezumā skatoties, ETL skaits ir audzis par 37.37%, bet elektroauto par 40.38%.

Šajā ceturksnī ir pirmo reizi reģistrēta Tesla Model 3. Jūnijā, kad Uzlādēts pasteidzās ar datu pieprasījumu, bija reģistrēti divi šie Norvēģijā pieprasītākie transportlīdzekļi. Ļoti ticams, ka šobrīd to ir vairāk.

Tendences

Ar esošajiem datiem var prognozēt, ka 2014. gada pieaugums (+184 ETL) tiks pārspēts. Tam gan būs nepieciešams, lai atlikušie šī gada ceturkšņi būtu ar līdzīgu pienesumu kā šis. Noteikti par labu nāks tas, ka drīzumā Latvenergo atklās savas uzlādes stacijas, kas tiks novietotas ievērojami izdevīgākās pozīcijās, salīdzinot ar esošajām CSDD stacijām.

Ja pieņem eksponenciālu līkni pāri pagājušo ceturkšņu datiem, tad paredzams, ka 2025. gadā, kad Satiksmes Ministrija plāno, ka ar jauno valsts atbalstu būs 2’000 elektroauto, būs starp 1’500 un 2’000 elektroauto. Šāds skaits tiek prognozēts, nemainoties esošajam valsts atbalstam. 2030. gadā, kad SM plāno, ka būs 6’000 elektroauto, būs starp 5’000 un 6’000 elektroauto. Tas liek jautāt, cik efektīvs būs jaunais atbalsts, ja esošā situācija jau paredz aptuveni tos pašus skaitus?

Iniciatīva par valsts atbalstu elektrotransportam

Tikmēr kopējais elektrisko transportlīdzekļu kopskaits pieaugs līdz 2’000-2’500 2025. gadā un līdz 6’000-7’500 2030. gadā. Ņemot vērā elektrisko mopēdu straujo pieaugumu (+344% kopš 2015. gada), var prognozēt, ka ETL kopskaits varētu arī pārsniegt eksponenciālo līkni.

Skatoties uz to, ka pat šajā ceturksnī starp jaunajām mašīnām elektriskās ir tikai 0.6%, ir skaidrs, ka valsts mērķis sasniegt 10% atjaunojamo energoresursu transporta sektorā līdz 2020. gadam netiks sasniegts. Lai sasniegtu šo 10% mērķi, Latvijā pēc vispārējiem aprēķiniem vajag aptuveni 5’000 elektromobiļus. Pēc visa spriežot, tas varētu notikt aptuveni 2030. gadā. Tobrīd mērķis jau būs 14%, bet 2050. gadā – 100%.

2030. gads ir 5 gadus pēc tam, kad Norvēģija, kurai jau tagad vairākus mēnešus ETL īpatsvars ir bijis pie 50%, būs aizliegusi iekšdedzes dzinēju pārdošanu un tas ir tas gads, kad Vācija, Zviedrija, Nīderlande, Īrija, Indija un Izraēla būs darījušas to pašu.

Bonuss

Latvijas elektrisko transportlīdzekļu grafiskā vizualizācija kopš 1980. gada:

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: