Jaunā Renault Zoe Z.E. 50
Renault piedāvā ZOE jau kopš 2012. gada, to atjaunojot, kad tehnoloģijas gana attīstās, lai skaitītos par attīstības posmu. Lai gan ārējais dizains gadu gaitā nav ievērojami mainījies, iekšas ir piedzīvojušas ievērojamas pārmaiņas.
Renault piedāvā Zoe kopš 2012. gada. Līdz 2019. gada maijam bija pārdotas teju 150’000 šo elektromobiļu. 2018. gadā 18.4% no pārdotajām elektroautomašīnām Eiropā bija Zoe.
Jaunā ZOE ir ar unikālu priekšrocību: tā ir jau trešā paaudze transportlīdzeklim, ko uzskata par standartu noteicēju. Mūsu pieredze elektriskajā mobilitātē tik pielietota, lai modernizētu visus pakalpojumus un tehnoloģijas, kas jau iepriekš bija augstā cieņā.
Ēriks Feuntens (Eric Feunteun), Elektrisko Transportlīdzekļu Programmas direktors
Trešās paaudzes ZOE ir nozīmīgs pagrieziena punkts Renault apņēmībā panākt liela mēroga elektrisko transportlīdzekļu attīstību. Septiņus gadus pēc pirmā modeļa, šis transportlīdzeklis ir attīstījies daudzpusībā, kvalitātē un tehnoloģijās, lai piedāvātu vairāk, bet saglabātu pieņemamu cenu.
No ārpuses New ZOE joprojām ir ar atšķirīgu un svaigu dizainu, savukārt interjers ir pilnībā pārbūvēts ar jauniem instrumentu un izklaides paneļiem.
ZOE Z.E. 50 būs ar 52 kWh akumulatoru paku, kas ir par 21% lielākas ietilpības kā iepriekšējā versija (230% vairāk kā pirmā versija) un nodrošina autonomiju līdz 390 km (WLTP) (+30% (+260%)), saglabājot tos pašus fiziskos izmērus. Ir arī vairākas uzlādēs iespējas, tai skaitā, līdzstrāvas (CCS) lādētāja ieviešana, ko tik ilgi gaidīja šīs mašīnas fani. GT Line modeļiem ir pieejams 100 kW motors (80 kW standartā), kas piedāvās vairāk jaudas tiem, kas tā gūst braukšanas prieku.
Lai gan ātrā līdzstrāvas uzlāde ir iespējama, jāņem vērā, ka tas ir papildus aprīkojums, ka tās jauda ir 50 kW (284 km/h) un ka standarta versija ir aprīkota ar 22 kW (125 km/h) maiņstrāvas (Type 2) uzlādes iespēju.
Iniciatīva par Latvijas atbalstu elektriskajiem transportiem
Jaunajā versijā ZOE ir aprīkota ar daudzām sev inovatīvām iezīmēm. Renault EASY CONNECT pakalpojums nodrošina lielāku savienojamību, 10 collu skārienjutīgs instrumentu klasteris, Renault EASY LINK multimediju sistēma un jauns B režīms, kas ir ļauj braukt izmantojot tikai vienu pedāli (, lai pilnībā apstātos bremzes būs jāspiež). LED ārējais un iekšējais apgaismojums iekļauts standartā.
Šobrīd gan Renault pārstāvji nepiedāvā Zoe savā klāstā, bet ir cerība, ka šī versija nonāks līdz mums.
[Auto dīlera nosaukums] vārdā pateicos, par patiesas kvalitātes izvēli – Renault Zoe.
Atbilde uz raksta autora jautājumu par Zoe pieejamību Latvijā.
Pašreiz informācijas nav KAD, bet domāju, ka tuvākajā laikā, tā būs pieejama arī Latvijā un Lietuvā (2020. gadā).
Ņemot vērā, ka Peugeot 208e maksās sākot no 30’500 € (Vācijā pirms subsīdijām), Honda e baumotā cena ir 35’000 €, bet Nissan Leaf e+ cena ir no 43’700 €, tad var gaidīt, ka ZOE cena būs ap 35’000 € vai pat tuvāk 30’000 €, lai liktu Peugeot un Opel pasvīst. Zinot šīs cenas, iespējams elektriskais MINI un Honda e atkāpsies no baumotajām cenām un piedāvājums kļūs lētāks.
Vēl jāpiemin, ka ar teju divreiz mazāku bateriju paku, ZOE piedāvā līdzīgu autonomiju kā Audi e-tron. Tas vien liecina, cik efektīva ir šī mašīna.
- Cena – 35’000 €
- Autonomija – 390 km (WLTP)
- Bateriju pakas lielums – 52 kWh
- Lēnās uzlādes max jauda – 22 kW (125 km/h)
- Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (284 km/h)
- Cena/autonomija – 89.74 €/km
- Cena/kWh – 673 €/kWh
- Autonomija/kWh – 7.5 km/kWh (13.33 kWh/100 km)
Cik maksā ZOE baterija? Skatos, ka pilns Mobile.de ar lietotām ZOE bez baterijām.
Renault nepārdod atsevišķi baterijas, bet sludinājumu portālos ir redzēts, ka to baterijas var nopirkt. Cenas svārstās no 3’000 līdz 6’000 €.
Tas ir tāpēc, ka Renault sākumā piedāvāja akumulatoru nomu un izskatās, ka daudzi šo iespēju izmantoja, lai samazinātu pašas mašīnas cenu.
Līdz ar to teorētiski tām mašīnām akumulatoru var nomāt, bet man aizdomas ka Latvijā to nevar izdarīt un es nezinu kā tur ir vai nomas līgumu noslēdzot Vācijā vai Polijā neradīsies kādas problēmas. Jo ja pareizi sapratu tā kā akumulators pieder bankai, tad laikam tur bija iebūvēta iespēja atslēgt vai nu mašīnu vai akumulatoru.
Kādreiz mobile.de bija grūti atrast kurām ZOE akumulators ir komplektā, bet tagad ir iespēja ielikt meklētājam papildus kritēriju lai rāda tikai mašīnas ar akumulatoriem.
Tīrās intereses pēc: kas tagad īsti notiek ar tām Zojām, kurām bija akumulatoru īre? Lietoto auto tirgus pilns ar visādiem piedāvājumiem. Vai nav jau radušies “meistari”, kuri veic dažādas pārkrāmēšanas operācijas?
Tikai 2016. gadā parādījās iespēja kopā ar auto nopirkt akumulatoru. Gribētāju bija maz. Tas bija īpašs modelis jau no rūpnīcas. Nevarēja softiski pārtaisīt īrēto versiju par šo.
Šīm Zoe var turpināt īri (sarežģīts process priekš LV pilsoņa) vai arī izpirkt.
Ir zināmi gadījumi, kad paņem Zoe bez baterijas un ieliek jaunu iekšā.
Iespējams jau zini, bet katram gadījumam (varbūt noder)…
Es lasīju, ka ZOE sākumā bija gan ar ātro uzlādi (43kW), gan nosacīti lēno (22kW).
Kad es skatījos uz ZOE, tad atradu šādu video https://www.youtube.com/watch?v=EVl6MZUfhf8
Lasot kursora pieredzi, izskatās pēc liela sū..
Tik traki jau nu nav gan. Kursoram patīk dramatizēt un piesaistīt klikšķus.
Viņiem bija defektīva mašīna, ko paši atzina, bet to neņēma vērā, veidojot savu “pieredzes stāstu”.
Tuvākajās dienās būs Uzlādēts pieredze, kur tajā pašā maršrutā sacentās Renault ZOE ar Hyundai Ioniq un Tesla Model 3.
Kur ir stāsts? Nevaru sagaidīt…
Video jau ir iekš YouTube. Raksts būs nākamnedēļ.
Paskatījos kā puiši rotaļājās. Ja jau tik ļoti gribējās salīdzināties, tad visiem bija jāstartē ar tukšiem akumulatoriem, jo Teslai bija sākuma priekšrocība – pilns, liels akumulators. “Pēc papīriem” Teslas nobraukums ir “up to 560km”, tātad bija jāveic 500km bez uzlādes 🙂
Gribētos analīzi: cik tad tālu katrs auto var aizbraukt ar vienu uzlādi šajos 0 grādos?
Paskaties, cik tālu bija pirmā uzlāde, un izdari secinājumus.
Kurš tad nezina, cik tālu ir Ugāle no Rīgas centra? 🙂
Ieliec vismaz rakstiņā arī kilometrus, nevis tikai pieturas vietu nosaukumus un laikus.