Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Tukša roka

Latvijas gada auto 2020 tomēr būs bez eko auto

2019. gada 11. novembris

Sācies Latvijas Gada auto 2020 ar rekordlielu 35 pretendentu dalību. Starp tiem ir tikai viens elektroauto, bet tam cerēt uz balvām būs grūti.

Ceturtdien, 7. novembrī, savā tradicionālajā vietā pie Gaujas notika konkursa oficiālā foto un video sesija. Žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons, izteicās, ka uzvarētājs, visticamāk, nebūs ļoti dārgs automobilis un prognozēja, ka fināla septītniekā iekļūs mazās klases un lētākā krosoveru segmenta pārstāvji, dārgākajiem atstājot nominācijas “Gada skaistākais auto”, “sportiskākais auto” utt.

Šī gada pretendenti ir (pieteikšanas secībā):

  • Mitsubishi ASX (no 153 CO2 g/km)
  • Mitsubishi L200 (no 180 CO2 g/km)
  • BMW X5 (no 150 CO2 g/km)
  • Mercedes–Benz GLE (no 189 CO2 g/km)
  • Mercedes–Benz CLA (no 146 CO2 g/km)
  • Seat Tarraco (no 129 CO2 g/km)
  • Cupra Ateca (no 168 CO2 g/km)
  • Jeep Wrangler (no 197 CO2 g/km)
  • Citroën C5 Aircross (no 108 CO2 g/km)
  • Kia Xceed (no 138 CO2 g/km)
  • Kia ProCeed (no 110 CO2 g/km)
  • Škoda Scala (no 108 CO2 g/km)
  • Škoda Kamiq (no 120 CO2 g/km)
  • Volkswagen T-Cross (no 111 CO2 g/km)
  • Volkswagen Passat (no 109 CO2 g/km)
  • Porsche Macan S (no 185 CO2 g/km)
  • Hyundai i30 Fastback N (no 124 CO2 g/km)
  • Hyundai Santa Fe (no 150 CO2 g/km)
  • Hyundai Kona Hybrid (no 90 CO2 g/km)
  • Renault Clio (no 94 CO2 g/km)
  • Renault Megane R.S. Trophy (no 171 CO2 g/km)
  • Mazda CX-30 (no 116 CO2 g/km)
  • Range Rover Evoque (no 143 CO2 g/km)
  • Ford Ranger Raptor (no 219 CO2 g/km)
  • Ford Focus ST (no 124 CO2 g/km)
  • Ssangyong Korando (no 144 CO2 g/km)
  • Audi A1 Sportback (no 104 CO2 g/km)
  • Audi e-tron (0 CO2 g/km)
  • Audi Q3 Sportback (no 124 CO2 g/km)
  • Toyota Camry Hybrid (no 98 CO2 g/km)
  • Toyota Rav4 (no 102 CO2 g/km)
  • Toyota Corolla TS (no 76 CO2 g/km)
  • Toyota Supra (no 170 CO2 g/km)
  • Peugeot 208 (no 85 CO2 g/km)
  • Suzuki Jimny (no 178 CO2 g/km)

Vidējais pretendetu CO2 tiešo izmešu daudzums ir 129 g/km, ja izņemtu Audi e-tron no saraksta, tad vidējais kļūst 132 g/km. Tātad, ja viens žūrijas loceklis ar katru no pretendentiem izbrauc 1 km, tad viņš ir atbildīgs par 4.5 CO2 kg. Pie tam, norādītie izmeši ir minimālie. Diez vai uz gada auto titulu pretendē vissliktāk, lasīt vieglāk, nokomplektētais modelis ar ekonomiskāko motoru.

Kur ir eko auto?

Lietuvā par gada auto 2020 titulu sacentās divi elektroauto (Audi e-tron un Renault Zoe) un astoņi hibrīdi. Pagājušajā gadā arī Latvijas gada auto bija pieteikti divi elektroauto. Saņemieties organizatori un uzdrīkstieties uzlikt kaut kādus izmešu ierobežojumus pretendentiem.

Ņemot vērā, ka vienīgais elektroauto ir Audi e-tron (0 CO2 g/km), kura Uzlādēts.lv apskats ir video montāžas procesā, un tā cena ir premium, jāsāk skatīties, ko citu žūrija varētu izvērtēt par gada eko auto. Starp tiem, kas atbilst ES izmešu regulām, kas stājas spēkā no nākamā gada, ir 4 pretendenti – Hyundai Kona Hybrid (SE, 90 CO2 g/km), Peugeot 208 (1.5L BlueHDi 100, 85 CO2 g/km), Renault Clio (Blue dCi 85, 94 CO2 g/km), Toyota Corolla TS (76 CO2 g/km, ja tas ir Hybrid).

Pārsteidzošā kārtā, starp visiem minētajiem Toyota hibrīdiem tikai Corolla spēs palīst zem nākamā gada izmešu līmeņa, bet dara to pārliecinoši. Tomēr Latvijas gada auto 2020 nav norādīts, vai šis pieteiktais ir hibrīds.

Ņemot vērā, ka neviens nav bezizmešu, tad es, ja man dotu iespēju, Latvijas gada auto 2020 eko auto balvu neizsniegtu. Tomēr, ja būtu obligāti jāizvēlas starp augstāk minētajiem, izņemot Audi e-tron, tad es sarindotu tos šādā secībā:

  1. Toyota Corolla TS (ja tas nav hibrīds, tad diskvalificēts)
  2. Peugeot 208 (ar cerību, ka nākamgad starp pretendentiem būs e208)
  3. Hyundai Kona Hybrid
  4. Renault Clio

Lai gan man personīgi ļoti patika Hyundai Kona Electric, tā hibrīda brālis tomēr savu darbu, kas ir pārvietot personas no A uz B, veic sliktāk kā kompaktais Peugeot 208.

Es personīgi nesaprotu, kāpēc dīleri nepieteica atjaunotos Hyundai Ioniq Electric un BMW i3 un jauno Nissan Leaf e+, kura apskats arī ir montāžas procesā. Visi šie elektroauto noteikti sacenstos par Latvijas gada auto 2020 eko balvu un tad nebūtu jāiespringst, vai šogad vispār tādu pasniegt.

Vienlaicīgi nebrīnīšos, ja tomēr eko auto balva tika izsniegta Audi e-tron. Tas varbūt pacels pāris uzacis, bet pat tāds elektroauto ir videi draudzīgāks kā Corolla hibrīds.

Uzlādēts.lv gada auto 2020

Ņemot vērā Latvijas gada auto 2020 sagādāto piesārņojumu vilšanos attiecībā pret bezizmešu auto, tad, iespējams, ir vērts apsvērt uzsākt jaunu triku. Uzlādēts.lv gada auto 2020.

Uzmetīšu aptuveno ideju, kādiem būtu jābūt pretendenti:

  • pretendents (automašīna) nav jāpiesaka dīlerim, to var pieteikt jebkurš
  • pretendentam nav obligāti jābūt oficiālai pārstāvniecībai, bet ir jābūt vismaz vienai reģistrētai vienībai Latvijā
  • pretendentam ir jāspēj veikt vismaz 40 km reālos apstākļos neradot tiešos izmešus
  • pirmā reģistrācija Latvijā bija ne agrāk kā 2018. gada 1. decembris

Uzmetīšu sākotnējo pretendentu sarakstu, kas man nāk prātā:

  • Audi e-tron
  • Tesla Model 3
  • Nissan Leaf e+
  • Hyundai Ioniq Electric 2019
  • Volkswagen e-Crafter
  • BMW i3 (120 Ah)

Par idejām un ierosinājumiem vērsties forumā.

Kārlis Mendziņš

Atrasts pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Latvijas gada auto 2020 tomēr būs bez eko auto 1

48
Komentāri

avatar
6 Komentāru pavediens
42 Pavediena atbildes
6 Sekotāji
 
Komentārs ar visvairāk reakcijām
Karstākais pavediena komentārs
6 Komentāru autori
VolxRaimonds MillersTut-On-Ham-onAndrejs BMW i3Kārlis Mendziņš Neseno komentāru autori
  Pieraksties  
jaunākais vecākais visbalsotākais
Paziņojums no
Volx
Viesis
Volx

Bišku neuzmanīgi testēts, jo es tur izbraucu arī ar Toyota Camry hibrīdu. Zinu, ka arī Toyota RAV4 ir hibrīds, bet vai viņš bija testos?

Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

Te puiši izglītībai, lai arī tekstā nav tieši pieminētas problēmas – te ir viss vajadzigais info par “zaļākas enerģijas ražošanu” ar šobrīd
labākajiem iespējamiem risinājumiem
http://euanmearns.com/co2-emissions-variations-in-ccgts-used-to-balance-wind-in-ireland/

Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

Un tagad vienkārši par efektivitāti – labākās un efektīvākās ir gāzu turbīnas, bet atkarībā no degvielas tām atšķiras efektivitātes rā’dītāji: LNG – līdz 30% Kodolenerģijas – līdz 35% Ļoti attīstītās akmeņogļu dedzinātavās (bet ne ar oglēm kā pagadās !!!) līdz 50% Tālāk par zudumiem – līdz tavas elektro auto baterijai kamēr tas viss nonāk zūd vēl kādi tuvāk 20% neatkarīgi no tā kā vidējo statistisko pārvades zudumu uzrāda Latvenergo, jo tava baterija lādēšanas laikā ir jādzesē, tāpat kā braucot un dažreiz arī jāsilda. Tā kā tīri no efektivitātes rāditājiem tavs elektro auto ir tuvu dīzelim, protams var būt arī labāks, ja tavs auto tuvāk enerģijas ražotnei, un izejmateriāli ir tuvāk pašai elektrostacijai. ===== Tas būtu tīri par efektivitāti, un es nemaz tur nesāku runāt par to ka Eiropā vienā pētijumā secināja ka LNG gadījumā pat 11% siltumnīcu rādošu ogļūdeņražu nonākuši… Lasīt vairāk »

Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

Bet nav jau tā kā viss ir absolūti slikti – valstīs kur pārsvarā ir pieejama atjaunojamā enerģija, elektro auto varbūt pat patiesi zaļš, bet fakts ir tāds ka ar eelktro auto vien – pasaules problēmas neatrisināsim !

Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

khm,khm, jūs kaut kā aizmirstat pierēķināt elektro enerģijas ražošanas radītos izmešus tiem nelaimīgajiem elektro auto. Austrālijā tādā pus-zinātniskā pētījumā bija rēķinājuši, ka reālos braukšanas apstākļos vidējais austrāļu auto izsviež 355 g/km CO2-ekvivalenta un elektro auto 213 g/km CO2 ekvivalenta. Kāpēc tā – te būs enerģijas ražošanas dati – 66+% enerģijas iegūst no akmeņoglēm, pie mums un Vācijā aina ļoti līdzīga, tikai auto caurmērā ar daudz mazāku izmešu apjomu: https://www.energy.gov.au/sites/default/files/australian_energy_statistics_2019_energy_update_report_september.pdf Tākā jebkurš ieksdedzes auto kura izmeši ( pēc jaunākās metodoloģijas) ir līdz 250 g/km – būs ekoloģiskāki par jebkuru elektro auto, kurš visa dzīves ciklā noripos mazāk par 300K km līdz baterijas maiņai, ja gadījumā tā kaste tiek pārstrādāta vair izmesta ar mazāku nobraukumu – veči – jūs prasti sakot esat piedirsuši apkārtni vairāk, kā 2 litru benzīna auto. Pie kam ja daudzviet TEC neatrodas pilsētās, tad Rīgā abi lielākie TEC… Lasīt vairāk »

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Būtībā pareizāk šim topam būtu jāsaucas gada auto 2019, jo 2020. gadā būs pavisam citas mašīnas. Šis tops vienmēr ir bijis novecojis, tāpēc reti kurš pievērš tam uzmanību, jo apskatē tiek izliktas mašīnas, kas jau gadu bijušas lietošanā.