Uzlādes staciju skaits strauji panāk DUS skaitu

1

Lielbritānijā uzlādes staciju skaits ir pārsniedzis degvielas uzpildes staciju skaitu. Pirms desmit gadiem nebija nevienas ātrās uzlādes stacijas pasaulē.

"Ionity" uzlādes stacijas koncepts

"Ionity" uzlādes stacijas koncepts. Avots: ionity.eu

Pirms desmit gadiem nebija nevienas ātrās uzlādes stacijas pasaulē. Latvijā uzlādes stacijas aug kā sēnes pēc lietus, bet Lielbritānijā uzlādes staciju skaits ir pārsniedzis degvielas uzpildes staciju skaitu.

Elektrisko transportlīdzekļu uzlādes tīkls ir infrastruktūras sistēma, kas sastāv no uzlādes stacijām un/vai akumulatoru maiņas stacijām. Vairākas valdības, automašīnu ražotāji un uzlādes infrastruktūras nodrošinātāji vēlas izveidot šos tīklus.

Līdz 2016. gada decembrim, Igaunija bija vienīgā valsts, kurā bija izveidots valsts mēroga publiskais ātrās uzlādes tīkls. Latvijas tīkla pirmā kārta tika pabeigta 2018. gadā un otrā kārta paredzēta 2020. gadā. Lielākā ātrās uzlādes vieta šobrīd atrodas Šanhajā Tesla Supercharger tīklā ar piecdesmit uzlādes stacijām.

CCS uzlādes staciju Eiropas karte. Avots: ccs-map.eu
CCS uzlādes staciju Eiropas karte. Avots: ccs-map.eu

Lai gan Latvijā šobrīd ir vien 75 ātrās uzlādes stacijas, to skaits jau nākamgad pārsniegs 100. Salīdzināšanai, Latvijā ir 74 Neste DUS un 30 Astarte DUS. Kopā Latvijā ir 333 DUS (610, ieskaitot GUS). Šobrīd attiecība starp uzlādes stacijām un degvielas uzpildes stacijām ir 1:4.4 (1:8.1), bet no jau izziņotajām uzlādes stacijām ir zināms, ka nākamgad šī attiecība būs 1:2.8 (1:5.1).

Vadoties pēc CCS-map datiem, Eiropā ir 7’549 ātrās uzlādes stacijas ar CCS spraudni. Salīdzināšanai, Eiropā 2017. gada beigās bija 74’340 DUS. Tātad attiecība ir aptuveni 1:10. Neslikti, ņemot vērā, ka pirms desmit gadiem nebija nevienas ātrās uzlādes stacijas (elektrības rozetes, protams, ir pavisam cits stāsts). Šī gada sākumā Lielbritānijā ātrās uzlādes staciju skaits pārsniedza degvielas uzpildes staciju skaitu

Elektroauto apsteigs iekšdedzes mašīnu pārdošanas apjomu 2038. gadā. Avots: bnef.com
Elektroauto apsteigs iekšdedzes mašīnu pārdošanas apjomu 2038. gadā. Avots: bnef.com

2022. gadā vairumam elektroauto cena būs tik pat zema, kā citām mašīnām. 2038. gadā elektroauto pārdošanas skaits pārsniegs iekšdedzes dzinēju mašīnu skaitu. Nav pārsteigums, ka lielie degvielas uzņēmumi (ražotāji un pārdevēji) strauji metas citas enerģijas virzienā, kļūstot par uzlādes staciju operatoriem. Drīzumā arī Circle K Latvijā piedāvās ātrās uzlādes iespēju, būdami daļa no Ionity tīkla. Ir plānots, ka Tesla Supercharger uzlādes stacija Rēzeknē tiks atvērta 2020. gadā.

2019. g. 2. ceturkšņa ETL kopskaits
2019. g. 2. ceturkšņa Latvijas ETL kopskaits

Uzlādes staciju skaits kopā ar elektroauto skaitu attīstās eksponenciāli. Latvijā esam vēl ieskrējiena stadijā, bet jau tuvākā nākotne solās būt elektriska. Neatkarīgi no tā, ko tantes pagalmā purpina.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
msh
msh
Viesis
31/08/2019 12:35

Interesanti lasīt rakstu, kura autors priecājas ka par nodokļu maksātāju naudu uzstādītu aparātu skaits panāk DUSu skaitu, kurš balstās uz ekonomiskā izdevīguma pamatu un kurus par savu naudu būvē uzņēmēji – un piemirst ka viens uzlādes punkts tāda parodija vien tik ir; viens vidēja izmēra staķiks caurlaides spējā ir līdzvērtīgs [varbūt vienīgi burgeru bode piebremzē to caurlaides spēju] tam šanhajas teslas lādēšanas punktam 🙂

Latvijā tuvākā nākotne, bez šaubām, joprojām būs elektriska – par spīti bagātnieku centieniem padarīt mašīnas un elektrību par luksusa preci, elektrība mājās noteikti vēl kādu laiku būs paceļama prece 🙂 Uz ceļiem, protams, aina būs savādāka – tikai naiviem sapņotājiem kas nemāk rēķināt var likties ka nu tik elektromašīnas saradīsies. Man pāris dienas atpakaļ gadījās pa radio dzirdēt ka viena britu organizācija ir izplatījusi paziņojumu ka pie viņiem mērķis sasniegt elektromobilizāciju kurā tur gadā ir nereāls, jo lai tas notiktu, vajadzētu, ja nemaldos, katru dienu no ceļiem noņemt 10000 [!] parasto mašīnu, nav izveidojies lietotu elektromobīļu tirgus utt – tas pie britiem, kas tad vēl pie mums – pat optimistiskie grafiki šajā lapā rāda to pašu – ja pēc 10 gadiem latvijā būs 7000 elektromobīļu, tas nozīmēs ka 1 mašīna no 100 būs elektromobīlis.

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: