Vebinārs: Laiks likt sauli pie darba!
Pērn Latvijā par 66% audzis uzstādīto saules enerģijas risinājumu skaits. Vienlaikus par šo enerģijas ražošanas risinājumu joprojām netrūkst daudz dažādu aizspriedumu un maldīgu priekšstatu.
Pērn Latvijā par 66% audzis uzstādīto saules enerģijas risinājumu skaits. Vienlaikus par šo enerģijas ražošanas risinājumu joprojām netrūkst daudz dažādu aizspriedumu un maldīgu priekšstatu.
Interesi par enerģijas ražošanu no saules veicina vairāki faktori: tehnoloģiju izmaksu kritums, iespēja līdz pat 50% samazināt elektrības rēķinus, 100% tīras elektroenerģijas ražošana un nekustamā īpašuma vērtības palielināšana.
Lai sniegtu plašāku ieskatu un impulsu pretī ilgtspējīgām pārmaiņām, Enefit 4. martā plkst. 10.00 rīko vebināru “Laiks likt sauli pie darba!”.
Vebinārā būs iespēja uzzināt būtiskāko par saules enerģijas risinājumiem:
- Saules enerģijas risinājumu potenciāls
- Mīti un patiesība par saules enerģiju Latvijā
- Ceļš uz saules enerģijas mājražošanu (no piedāvājuma līdz enerģijas ražošanai)
- Kritēriji, pēc kuriem vadīties, izvēloties saules paneļus
Norises laiks: 4. marts plkst. 10.00-11.00
Norises vieta: Zoom platforma/ Enefit Latvija Facebook profils
Vebināra noslēgumā dalībnieki, kuri pieslēgušies Zoom platformā, varēs doties uz atsevišķām virtuālajām istabām un saņemt atbildes no Enefit speciālistiem uz sev interesējošiem jautājumiem par saules enerģijas risinājumiem.
Dalība – bez maksas.
Reģistrēties šeit.
Pieslēgšanās saite tiks nosūtīta visiem reģistrētajiem dalībniekiem dienu pirms pasākuma.
Šodien pieteicos informācijai par Teslas “solar roof” jaunumiem mūsu reģionam. ASV laikam ka var jau nopirkt. Tā gan ir laba lieta, jau sen par tādu sapņoju – dakstiņi, kas vienlaikus ir saules paneļi.
Tesla nav vienīgie, kas piedāvā tādus saules paneļus. Saku, jo gaidot uz konkrēto piedāvājumu, iespējams, laid garām citus.
Lūdzu linku uz kādu no šiem!
Līdz šim esmu redzējis tikai kaut kādus vārgus mēģinājumus, līdzīgi kā ar e-auto.
Teksasiešus šobrīd pārsteigusi auksta ziema, kurā saules paneļi neko neražo: https://www.nbcnews.com/science/environment/one-texas-storm-exposed-energy-grid-unprepared-climate-change-rcna289 Mūsējie entuziasti domā, ka pie mums ziemas varētu būt saulainākas un siltākas kā Teksasā.
Tur ir tāds šoks ar laikapstākļiem, ka arī naftas ražošana ir apstājusies. Nevajag izcelt ekstrēmus.
https://www.reuters.com/article/us-energy-texas-weather-idUSKBN2AF1QV
Naftas ražotāji cietuši tāpēc, ka arī tiem netiek piegādāta elektrība, kuras ražošanā teksasieši pārāk lielu daļu iegūst no neuzticamiem un neprognozējamiem avotiem (saules un vēja).
Pārāk daudzi, dzīvojot mājas komfortā, ir aizmirsuši, ka mums enerģiju vajag, lai būtu neatkarīgi no laika apstākļiem, nevis vajag piemērotus laika apstākļus, lai iegūtu enerģiju.
Ceru, ka mums līdzīgs enerģijas trūkums nebūs jāpārdzīvo uz savas ādas, jo, bailēs no kodolenerģijas, neuzticamus enerģijas avotus arī pie mums popularizē kā “ilgtspējīgus” un “zaļus”, gan patiesībā tie ir tikai vāja un daudzkārt pārgremota kodolenerģija.
Lūdzu, neizplati dezinformāciju. Teksasā nobruka TECi nevis kāds no AER energoavotiem.
Lai vai kā, daudzi palika bez elektrības, kas nav labi. Tamdēļ nav iemesla nomelnot ar šo nelaimi nesaistītas lietas. Ja mājsaimniecības vai uzņēmumi būtu nodrošinājušies ar saviem energoresursiem un/vai akumulatoriem, tad sekas būtu mazākas.
Pirms pievērsos IT es strādāju hidroelektrostacijā. Zinu, ka visādas ķibeles notiek visu laiku. Hidroelektrostacijā ūdens ir daudz, un ja temperatūra ir -30, var aizsalt visdažādākās vietas (parasti neiedomājamas vietas, jo apdomātās vietas jau ir aprūpētas).
Jautājums ir par noturību pret ķibelēm. Senos laikos visi auto bija ar rezerves riteņiem — ja gadījās pārsist riepu, nomainīja riteni un brauca tālāk. Tagad vairumam auto rezerves riteņu nav un riepas pārsišana ir daudz nopietnāka problēma. Arvien vairāk elektrības ražotāju ir kā auto bez rezerves riteņiem, bet saules un vēja stacijām “degviela” ir tikai dažām stundām.
Neuzticamas elektrības ražotāji visu vēlas novelt uz ārējiem apstākļiem: “nav mana vaina, ka man nav rezerves riteņa un degvielas bākā praktiski nav, vainīgs ir nelīdzenais un neparedzēti garais ceļš”, lai gan patiesā vaina ir rezerves riteņu un degvielas trūkums.
Ja izdosies iestāstīt sabiedrībai ka vainīgs tikai “ceļs” (t.i. “neparedzēti” laika apstākļi), tad paliks tikai sliktāk ne tikai pie viņiem, bet arī pie mums, jo pie mums tendences ir tādas pašas.
Tātad no pārmetumiem par saules nepietiekamo starojumu ziemā (lai gan brēciens, spriežot pēc Teksasas gobernatora izteicieniem, bija par vēju) esi pārmeties uz “rezerves riteņa” neesamību.
Es tev pilnīgi piekrītu, ka ir jāparedz sistēmas noturība. Tomēr nepiekrītu, ka tā ir jādara vien sistēmas pusē (vismaz liekas, ka tāds ir tavs viedoklis). Tā ir jāparedz arī individuālām personām.
Tu tagad velc uz to, ka katram mājās jābūt e-auto ar iespēju to izmantot kā elektrības avotu? Man tā patiktu. Tagad ir “rezerves ritenis”: benzīna elektrības ģenerators. Domāju arī par to ka siltumsūkņa apkure būtu jārezervē ar malkas apkuri.
Bet ko darīt smagajai industrijai, piemēram metalurģijai? Būvēt savu AES? Tagad Teksasā ir cietuši arī pusvadītāju ražotāji, kuriem tā jau tagad iet traki.
Es neteicu, ka tam obligāti ir jābūt elektroauto.
Smagā industrija var arī domāt par “rezerves riteņiem”, piemēram, šādi. https://uzladets.lv/renault-lietotas-elektroauto-baterijas-iegust-otru-dzivi/
Precīzi! Energosistēmā ir būtisks energoapgādes drošums cik droši ģenerējošie elementi tiek pievienoti. Tai ir labi jādarbojas lielas jaudas klizmās n-1, n-2. Atbrīvojumiem AER stacijām, lai tikai lētāk un ātrāk, jau ir sekas. Blackout Eiropā, ASV, Āzijā notiek biežāk.
Enerģētikā var būt stipra, droša, lēta un samērā tīra. Tikai ir jātriec ratā visi tie, kam valsts enerģētika vai centrtiece nerūp. Tos, kas paša labumu vērtē augstāk ar certrbēdzes saukli: Nemaksāšu sistēmai un grūdīšu tajā ģenerēto jaudu, jo man pašam to nevajag. Dzīvot uz citu sistēmas dalībnieku rēķina ir nekaunīgi.