Brīva vieta reklāmai

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunojamajā enerģijā

BMW un elektromobiļi 1

BMW un elektromobiļi

2019. gada 16. marts

BMW ir pārdomājuši savu elektromobiļu pārdošanas stratēģiju. Netiks taisīti atsevišķi elektromobiļi.

Audi, Mercedes, Porsche, VW un arī Honda saviem elektromobiļiem paredz pilnīgi jaunu un atsevišķu platformu. BMW izvēlējies citu pieeju. Vācijas luksus auto ražotājs joprojām uzskata, ka elektromobiļi ir nākotne un aktīvi tam gatavojas, bet ir mainījis savu stratēģiju pārejai uz bezizmešu transportlīdzekļiem.

“Kad mēs sākām ar BMW i sēriju pirms [sešiem] gadiem, mēs jutām, ka ir laiks priekš pilnīgi elektriskajām mašīnām.” Vīlands Bruhs (Wieland Bruch), BMW elektromobilitātes komunikāciju menedžeris, teica insideevs.com intervijā

Sākotnēji BMW plāni bija veidot atsevišķu platformu elektromobiļiem. Kopš 2013. gada BMW pārdod i3, i8 un citus ladējamos hibrīdus 74 pasaules valstīs. Sešu gadu laikā bumeru ražotājs saprata, ka elektriskā mobilitāte katrā valstī attīstās dažādos tempos.

bmw i3 120 ah
BMW i3

Tieši šī iemesla dēļ jaunā BMW platforma, kas sāks ražot automašīnas no 2021. gada, spēs taisīt gan iekšdedzes dzinēja, gan lādējamā hibrīda, gan pilnīgi elektriskās modeļu versijas. Vācijas uzņēmums to sauc par elastīgo platformu.

Hyundai-Kia jau strādā ar līdzīgu piegājienu priekš Ioniq, Kona, Niro un Soul. BMW uzsver, ka viņi ir vienīgais Eiropas luksusa klases autoražotājs, kas tā dara. V. Bruhs arī paskaidroja, ka BMW iX3 un iNext būs izņēmumi pirms platformu maiņas.

BMW iX3
BMW iX3

25/25/25

Atšķirt elektromobiļus no pārējiem modeļiem varēs ar burta “i” klātesamību pie modeļa nosaukuma un lādējamajiem hibrīdiem būs burts “e”. BMW apstiprināja, ka līdz šīs desmitgades beigām visi modeļi tiks elektrificēti un pieejami visos trīs variantos.

“Mēs ļoti atbalstām elektrifikāciju,” teica V. Buhs. “Tomēr tā nebūs pēkšņa pāriešana. Ir garāks ceļš ejams.”

Viņš arī paskaidroja, ka nelādējami hibrīdi nav BMW plānā. “Tikai tāda mašīna, kas var nobraukt būtisku attālumu, izmantojot tikai elektrisko enerģiju, var tikt saukta par elektrificētu mašīnu.”

Paskaidrojot, kas tiek domāts ar būtisku attālumu, V. Buhs apstiprināja, ka lādējamajiem hibrīdiem tie ir 100 km (WLTP) un elektromobiļiem tie ir 700 km (WLTP). Lielākas automašīnas iegūs lielākas bateriju pakas kā mazākās.

BMW i3
BMW i3

BMW ir apņēmies izlaist 25 elektrificētus (12 pilnīgi elektriskus) modeļus līdz 2025. gadam, kas sastādīs vismaz 25% no globāli pārdotajām automašīnām.

BMW bija vieni no pirmajiem, kas piedāvāja mūsdienīgu elektromobili, kuram bija sava atsevišķa ražošanas platforma. No iegūtās pieredzes vācu autoražotājs ir sapratis, ka dažos reģionos ir grūti pārvarēt raizes par izmaksām, autonomiju un uzlādi. To ņemot vērā, BMW ir mainījis savu stratēģiju, radot elastīgo platformu. Tikmēr citi luksusa automašīnu ražotāji tikai tagad sāk atrādīt savus elektromobiļus un uzskata, ka atsevišķa platforma ir pareizākais virziens.

Avots: insideevs.com

Volkswagen un elektromobiļi

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
  • 6
    Shares

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *