Policija, kas pāriet uz elektroauto
Lielbritānijā ir vairākas pašvaldības, kurās ir pa kādam elektroauto policijas automašīnu parkā. Glosteras pašvaldības policija izceļas jo īpaši ar 74 elektroauto.
Lielbritānijā ir vairākas pašvaldības, kurās ir pa kādam elektroauto policijas automašīnu parkā. Glosteras pašvaldības policija izceļas jo īpaši ar 74 elektroauto.
Nu jau Breksit noskaņās esošajā vairs ne tik lielajā Lielbritānijā elektroauto starp policijas mašīnām nav retums. Lielajā vairumā pašvaldību ir viena vai divas šādas automašīnas. Glostera izceļas ar 74 elektroauto. Fully Charged savā kārtējā YouTube epizodē apskata šīs pašvaldības motivāciju un iztaujā, kāda ir darbinieku reakcija.
Glosteras pašvaldības policija iegādājās pirmos 6 elektroauto – 1. paaudzes Nissan Leaf – 2016. gadā. Nākamos 6 – 2. paaudzes Nissan Leaf – iegādājās 2018. gadā. Šobrīd esošie 74 elektroauto (21% no visa autoparka) tiek izmantoti vispārējiem nolūkiem (pakaļdzīšanās nav daļa no pienākumiem). Lai tos varētu ērti uzlādēt, tika uzstādīti 87 uzlādes punkti 16 policijas teritorijās.
Vēl pirms izmēģināt elektroauto, tika izmēģināts plug-in hibrīds Opel/Vauxhall Ampera. Tas neapmierināja, jo spēja veikt vien 50 km pirms iekšdedzes dzinējs sāka savu darbu. Nissan Leaf ar 30 kWh bateriju jau bija tuvāk prasībām, jo tas spēja veikt 130 km ar pilnu uzlādi., bet joprojām autonomija bija klupšanas akmens. Līdz ko autonomija spēja apmierināt vairumu gadījumu, tā pašvaldība nebaidījās uzsākt vērienīgo pāreju.
Paši policisti sākumā esot bijuši skeptiski par šiem transportlīdzekļiem, bet pēc to izmēģināšanas ikdienas rutīnā attieksme mainījusies. Uzzinot, ka autoparks tiks papildināts ar vairākiem jaunākajiem Nissan Leaf, daudzi kļuvuši dedzīgi, lai viņu lokācijai tiktu piešķirts tāds. Tiem, kas nav vēlējušies, lai pie viņiem būtu elektroauto, izvēles nebija. Ja, piemēram, lokācijā bija pieejami 3 iekšdedzes auto, tad 2 tika atņemti. To vietā dota piekļuve visiem elektroauto, kas pieejami pašvaldībai. Pašvaldības policija uzsāka savu iekšējo mašīnu dalīšanās sistēmu. Tādējādi bailes par autonomiju tika limitētas. Ikdienā vidēji policijas mašīna veic mazāk par 100 km, bet dažreiz pat mazāk kā 15 km.
Runājot par izmaksām, pašvaldības policija rēķina, ka dēļ ievērojami lētākajām uzturēšanas izmaksām, kas ietver gan remontēšanu, gan degvielas/elektrības izmaksas, gadā tiek ietaupīti aptuveni 150’000 €. Par izmešiem viņi bilst, ka tas ļāvis neizlaist atmosfērā aptuveni 190’000 tonnas CO2. Tas viss, nemainot veicamos darbus un braukšanas rutīnas.
Šī ir tikai viena no Glosteras zaļajām iniciatīvām. Pašvaldība un tās institūcijas ļoti cenšas dot iedzīvotājiem un tās darbiniekiem labu vidi. Rezultātā pašvaldības policijai ir liels pieprasījums darba tirgū.
Arī Latvijas pašvaldību policijas nav svešas ar elektroauto. Kad 2014. gadā varēja iegūt līdzfinansējumu, Jelgavas pašvaldības policija iegādājās Volkswagen e-Up! un, kā komentāros norādīja Visvaldis, Liepājai ir Nissan eNV200 elektriskie busiņi.
Kāpēc neviens nepiemin Liepājas pašvaldības policijas Nissan e-NV200 mikrobusiņus ?
Paldies, nezināju, ka viņiem ir. Rakstu papildināju.
Man patīk ka policijai – dienestam kam jāspēj reaģēt uz ārkārtas situācijām, liekas pilnīgi pieļaujami ka liela daļa no mašīnām ir nišas produkts ar aprakstu “ikdienai pietiek”, gan pašiem, gan publikai. Ja jau reiz tā, tad laiks visiem atgriezties pie mazām, vieglām mašīnām ar astoņdesmito gadu pasīvo drošību; kādu 300 kilo ietaupījums palielinās uzrāvienu un mazāki izmēri kopā ar to svara samazinājumu samazinās nepieciešamās enerģijas patēriņu, neatkarīgi no avota – priekš kam mašīnai jāiztur šausmīgi retu ārkārtas situāciju – smagu avāriju – ja ikdienai pietiek? 🙂
Tava aprobežotība ir apbrīnas vērta. Ne visi policisti ir ātrās reaģēšanas vienība
Beļģijā ir Tesla S, ko izmanto tieši priekš pakaļdzīšanās dēļ performance
Šveicē arī
Lēnās valstīs šādas izpriecas var atļauties. Vācijā tieši šīs veiktspējas dēļ tas nenotiks, jo kāda jēga poličiem no mašīnas kuru trīslitrīgs dīzelis spēj noskriet…
NU kā lai tev pasaka – es zinu pietiekami par Tesla un EV lai par viņu performanci iesmietu, ja vēl teiksim Porsche Taycan spēj turēt ātrumu, tad Teslas ātrums pēc 30 min pakaļdzīšanās būs tāds ka ar 1.0 litru “štruntu” svilpodams aizbrauksi garām. Bet ja noziedznieku ir iespējams “šarmēt” ar uzrāvienu no vietas, tad iespējams ka tā var apkarot dumjus kriminālus elementus.
P.S. man pat ir aizdoma ka ar 1.6 litru dīzeļa parketnieku apmēram 10 minūšu laikā no tā Tesla aizbraukšu prom smiedamies, un vissmieklīgākais ir tas ka lai iegūtu “kruto uzrāvienu” ir nepieciešami noteikti apstākļi, kurus ikdienā sasniegt CP-istam kurš patrulē ir baigi optimistiski, un es pat neko neteikšu par visām tām automātiskajām muļķībām ko Tesla dara “lai glābtu dzīvības”.
Tas tikai pierāda, cik maz zini par Tesla
Paņem un Kārli paklausies par to kā šis cilvēks saka, ka beidzot šim auto katrs nākamais ieskriešanās mēģinājums uzrāda labāku laiku, ar ko iepriekšējiem Tesla regulāri ir bijušas problēmas :
https://www.youtube.com/watch?v=JNUgfoGXYIc
Tas tikai pierāda, cik maz zini par Tesla.
1) Šis video ir teju gadu vecs un tajā atsaucas uz 2 gadus vecu paša video.
2) Tesla pa to laiku ir veikuši ļoti daudz uzlabojumus, tai skaitā, Raven atjaunojumu, kas ir tieši tendēts uz uzvedību trases apstākļos un paredzēts tieši Models S un Model X.
3) Šo atjaunojumu ieguva arī vecās Tesla. Nav jāpērk jaunākā Tesla, lai iegūtu jaunākās fīčas.
4) Ne katrs nākamais ieskrējiens bija labāks par iepriekšējo. Minēja, ka pirms filmēšanas ieguva 3.7 sek, bet realitātē 3.5 vai 4.1 sek līdz 100 km/h neko nemainīs.
Vai saproti, ka minētie laika uzlabojumi ir tīri riepu uzsilšana un tamlīdzīgas nianses ? Nav Tesla ne tuvu superkāriem, pat mazliet labākiem (jaudīgākiem) hot-hatch iepaliek astītē un pilnīgi vienalga ko uzrāda ieskrējienā , nemaz nesākot runāt par to ka šis joprojām ir idealizēts gadījums nevis darba apstākļi kādam Ceļu Policijas auto. Kur nu vēl ja sākam runāt par līkumotiem ceļiem, vai vēl trakāk grunts ceļiem …
Jo policija izmanto superkārus 😀
Piemēram, Opel Mokka, Renault Traffic vai Kia Ceed https://nra.lv/latvija/176909-policijas-autoparks-par-22-miljoniem-eiro-jaunaks.htm
Nē ja mērķis ir Mokka un Ceed (Tesla busus nepiedāvā) tad protams var mēģināt – pieņemot ka tiem nav pa dienu jābrauc tuvu pie 1000km, bet nu tā kā mūsu Policija jau ir zināmā mērā “piesmieta” no valsts puses, tad moš ar EV viņiem arī pietiek. Ceļu policija gan nepietiek !
Man tik viens jautājums kur tu esi iedomājies lādēt tādus, ja Policija iepirktu kaut 10-to daļu no sava autoparka ?
Ai, ai, ai! Ja vien policijai būtu savi stāvlaukumi, kur izvietot pusātrās uzlādes stacijas, kā redzams video…
Diez, Latvijā policija braukā vairāk kā Lielbritānijā? Jo Grosteras policijas maršruts ikdienā ir zem 100 km.
Nu par to ka EV der specifiskos gadijumis – neviens nekad īpaši nemēģina apstrīdēt, bet tad atkal jautājums – vai tiešām tādas transporta vienības līdz 100km pa dienu kādam ir vajadzīgas, varbūt tomēr ur citi videi vēl draudzīgāki veidi ?
Tad jautājums, kāpēc vispār tādas mašīnas ir policijas rīcībā, ja neskaita ceļu policiju?