2019. gada elektroauto
Ņemot vērā, ka par Latvijas Gada Auto eko balvu cīnījās neatbilstošs pretendentu loks, Uzlādēts.lv lēma, ka ir laiks ieviest savu konkursu.
Ņemot vērā, ka par Latvijas Gada Auto 2020 eko balvu cīnījās neatbilstošs pretendentu loks, Uzlādēts.lv lēma, ka ir laiks ieviest savu konkursu.
Lietuvā par gada auto 2020 titulu sacentās divi elektroauto (Audi e-tron un Renault Zoe) un astoņi hibrīdi. Pagājušajā gadā arī Latvijas gada auto bija pieteikti divi elektroauto. Šogad starp pretendentiem bija 1 elektroauto – Audi e-tron, kuram cerības uz eko balvu dēļ sava luksus auto statusa bija niecīgas.
Starp citiem pretendentiem, kas atbilst ES izmešu regulām, kas stājās spēkā no 2020. gada 1. janvāra, bija vien 4 pretendenti – Hyundai Kona Hybrid (SE, 90 CO2 g/km), Peugeot 208 (1.5L BlueHDi 100, 85 CO2 g/km), Renault Clio (Blue dCi 85, 94 CO2 g/km), Toyota Corolla TS (76 CO2 g/km, ja tas ir Hybrid). Galu galā par eko auto kļuva Hyundai Kona Hybrid, kuras pilnīgi elektriskā versija šo titulu ieguva iepriekšējā gadā.
Populārākais elektroauto
Pirms noskaidrosim pašu titula ieguvēju ir vērts zināt, kurš no Latvijā reģistrētajiem elektroauto ir vispopulārākais. Kopš 2014. gada, kad bija pieejams līdzfinansējums no KPFI, diez gan pārliecinoši vadībā bija VW e-up!, bet pamazām BMW i3 un Nissan Leaf to sāka panākt.
Noslēdzot 2019. gadu VW e-up! joprojām ir populārākais elektroauto Latvijā ar 144 reģistrētām vienībām, kam seko BMW i3 un Nissan Leaf ar attiecīgi 134 un 103 vienībām. Tomēr vispieprasītākais elektroauto 2019. gadā nebija e-up! ar 3 jaunām reģistrācijām šī gada laikā.
Populārākais 2019. gada elektroauto bija BMW i3. Gada laikā tas iekrāja 64 jaunas reģistrācijas, krietni aiz sevis atstājot Tesla Model 3, Hyundai Kona un Nissan Leaf ar attiecīgi 24, 18 un 18 jaunām reģistrācijām.
Gada elektroauto
Uz gada noslēgumu Uzlādēts.lv veica lasītāju aptauju, kur viens no jautājumiem bija par to, kurš no elektroauto ir pelnījis būt Latvijas 2019. gada elektroauto. Nepārsteidzoši, populārākā atbilde, par ko nobalsoja 45.3%, bija Tesla Model 3, kas 2019. gadā ieguva vairākas gada balvas. Pat Vācijā, kur gadiem ne-vācieši nebija spējuši iegūt šo balvu, šis elektroauto izpelnījās gada nozīmīgāko auto titulu. Apbalvošanas ceremonijā Īlons Masks tā starp citu ieminējās, ka Tesla būvēs Eiropas Gigafactory Berlīnē. Otrajā vietā lasītāji ar 33.3% novērtēja Hyundai Kona, bet trešajā ar 7.1% – BMW i3.
Kurš tad būs tas, ko Uzlādēts.lv nosauks par Latvijas 2019. gada elektroauto? Vai vispārēji populārāko VW e-up!? Vai 2019. gada pieprasītāko BMW i3? Vai lasītāju iecienītāko Tesla Model 3?
Ņemot vērā vairākus faktorus, kas ietver, bet nebeidzas ar, pieejamību, praktiskumu un formas faktoru, par Latvijas 2019. gada elektroauto tiek nosaukts …
[bungu rīboņa]
… BMW i3!
Šis elektroauto starp citiem Latvijā izceļas ar to, ka tas tiešām ir pieejams gandrīz uzreiz. 2019. gadā vien reģistrēto vienību skaits teju divkāršojās (+91%). Tas ir ļoti piemērots pilsētvidei ar paaugstināto pozīciju un ievērojami mazāku garumu. BMW paši atzinušies, ka i3 ir kļuvis par šī autoražotāja ikonu un turpinās to ražot par spīti tam, ka tipiski modeļiem ir 6-7 gadu ražošanas mūžs. Ražošanai 100% tiek izmantota atjaunīgā enerģija, teju visa mašīna ir otrreizēji pārstrādājama un materiālu izvēlē ir ievērojams īpatsvars pārstrādātu materiālu.
2020. gada elektroauto
Ņemot vērā, ka VW grupa plāno nopludināt Baltiju ar trīnīšiem, tad maz šaubu, ka tieši kāds no šiem modeļiem būs pieprasītākais Latvijas elektroauto 2020. gadā. Arī Hyundai ir sasparojušies un gaidīšanas laiku ir nocirpuši līdz dažiem mēnešiem līdz ar Čehijas ražošanas līnijas palaišanu. Būs interesanti vērot, vai Model 3 pieprasījums turpinās augt kā citās valstīs, kur tas ir vispieprasītākais auto neatkarīgi no izmantotās enerģijas veida.
Vēl jau kaudze ar līdz šim Latvijā nereģistrētiem elektroauto iepazīs Latvijas ceļus. Nākamais gads solās būt interesants šajā transporta jomā.
Sveiki! Vai vēl joprojām ir pieejams KPFI vai kāds cits atbalsts e-auto iegādei?
Tas labi, ka nosaukums 2019. gada, jo visur figurē 2020.gada, kaut arī 2020. gads ir tikai nesen iesācies.
Nissan LEAF ir uzlādes problēmas,lādējot ar ātro uzlādi vasarā pārkarst akumulators,lēni lādējās( Tātad,neiet kopā ar Ministru kabineta CSDD ātrās uzlādes cenu politiku(Laiks ir nauda)
e-Up neērts saimniecības bagāžas pārvešanai (Bērnu ratiņi,ceļojumu paunas utt.).
Toties no drošības viedokļa,es BMW i3 atzīstu par bīstamu un virsbūves remontiem par visnederīgāko.Mašīnai nav sānu durvju statņu ! Jumts no plastmasas,pielīmēts pie virsbūves ! Tātad,mašīna ir nedroša pret sānu triecieniem(Durvju atliekas var iesist iekšā) un apgriešanos uz jumta(Pie ātruma apgriežoties,to pakļaujot triecieniem un berzei,var vienkārši iznīcināt).
Labi pretargumenti
Viss i3 ir kārtībā https://www.iihs.org/ratings/vehicle/bmw/i3-4-door-hatchback/2019