Ceļojums ar elektroauto | Maddie goes electric

0

Turpinot izglītojošo video ciklu par pāreju uz elektroauto, kas daudziem var būt biedējoši, Medija no Fully Charged izklāsta savu pieredzi pirmajā kaut cik lielajā ceļojumā ar elektroauto.

Nissan Leaf pie VES parka

Nissan Leaf pie VES parka

Turpinot izglītojošo video ciklu par pāreju uz elektroauto, kas daudziem var būt biedējoši, Medija no Fully Charged izklāsta savu pieredzi pirmajā kaut cik lielajā ceļojumā ar elektroauto.

Iepriekšējās epizodēs Medija apskatīja pieejamos elektroautopastāstīja par uzlādes iespējām, uzstādīja mājas uzlādes staciju (wallbox) un pētīja, kā iegūt pēc iespējas tīrāku elektrību. Šajā epizodē viņa ar savu jauno elektroauto dodas uz pasākumu, kas atrodas vairākus simtus kilometrus tālu no viņas mājas.

Kopš Kia e-Niro iegādes, Medija vēl nebija devusies nevienā garākā ceļā. Viņai nav bijusi pieredze ar ātro uzlādes staciju izmantošanu un atrašanu, jo līdz šim viņa ir apbraukājusi tuvāko apkārtni, lādējot mašīnu mājās.

Ceļojumu plānošana ar elektroauto sākotnēji var būt biedējoša, jo rodas vairāki jautājumi. Vai varēsi aizbraukt līdz galamērķim? Vai tur būs, kur uzlādēt mašīnu? Vai pa ceļam un atpakaļceļā būs, kur uzlādēt? Ja izvēlētā stacija nestrādā, kura ir tuvākā?

Medijai iesaka lietot ZapMap, bet šis serviss ir paredzēts Lielbritānijai. Drošāk ir lietot PlugShare vai Chargemap, lai uzzinātu, kur atrodas uzlādes stacijas. Abas vietnes piedāvā ceļojumu plānošanu, kurā var saplānot savu maršrutu un uzlādes stacijas pa ceļam. Piemēram, pa ceļam no Rīgas uz Viļņu ir 5 uzlādes stacijas, ja neskaita tās, kuras atrodas abās pilsētās.

Compare imagesCompare images

Lielbritānijā katru mēnesi klāt nāk 700 uzlādes stacijas. Baltijā, lai gan nav tik iespaidīgs izrāviens, uzlādes staciju skaits ir pietiekami liels, lai varētu brīvi ceļot starp valstīm. Ņemot vērā, ka vairs nevar nopirkt jaunu elektroauto, kas spētu veikt mazāk kā 200 km lielu attālumu bez uzlādes, tad jau tagad vispārīgā situācija ir apmierinoša. Nākotnē staciju skaits strauji augs, jo e-mobi tīklam būs 2. un 3. kārta, Elektrum neslēpj, ka plāno pievienot vēl uzlādes stacijas savam tīklam un Ionity un Tesla arī plāno šī gada laikā ienākt Latvijā.

Uzlādes stacijas Baltijā
Uzlādes stacijas Baltijā

Medijai izskaidro, ka ar viņas auto pietiek, lai nokļūtu galamērķī un vēl atbrauktu daļa ceļa atpakaļ. Tomēr, ņemot vērā, ka galamērķī ir plānots palikt dažas dienas, kas iekļauj arī braukšanu ap reģionu, viņa nolemj, ka ir jāveic uzlāde pirms Oklijas, jo Oklijā nav uzlādes staciju.

Pa ceļam Medija ar savu dzīvesbiedru apspriež to, ka tad, kad uz informācijas paneļa parāda, ka ir mazāk par 100 jūdzēm (160 km), ko braukt, iestājas mazliet nervoza sajūta. Medija stāsta, ka ar laiku tā sajūta pazūd. Viņu reiz esot vedis elektriskais taksometrs, kam galamērķī bija palikuši vien 5 km, bet šoferis bija bez stresa, jo zināja, ka ap stūri ir uzlādes stacija. Protams, braucot uz nezināmu vietu, nav tādas pārliecības.

Pirms plānotās uzlādes stacijas, Medija iepazīstas ar uzlādes procesu, kas ietver aplikācijas instalēšanu uz telefona un uzlādes apmaksāšanu caur to. Viņa paskaidro, ka dažādas stacijas ir zem dažādiem pakalpojumu sniedzējiem. Tas nozīmē arī to, ka cena par pakalpojumu var atšķirties. Latvijā ir e-mobi tīkls, kurā maksā par uzlādē patērēto laiku (0.15 €/min), un ir Elektrum tīkls, kurā maksā par uzlādē patērēto enerģiju (0.25 €/kWh).

Nonākot pie uzlādes stacijas, Medija atver aplikāciju un uzsāk uzlādes procesu. Tomēr viņa pieļauj kļūdu, ko reiz pieļāva P. Timrots – tā vietā, lai sāktu ātro (50 kW jeb ~310 km/h) uzlādi, uzsāka lēno (7 kW jeb ~43 km/h). Tikai pēc 20 minūtēm viņa saprata šo kļūdu, bet sākumā bija dziļi šokēta.

CCS Combu un Type 2
CCS un Type 2 spraudņi. Avots: wikipedia.org

Viņiem nav vairs laika, lai izmēģinātu ātro uzlādi, tāpēc brauc uz Okliju. Nākamajā dienā viņi pārbauda tur esošo vienīgo uzlādes staciju, par kuru sākumā nezināja. Piebraucot klāt … Viņi samulst, jo simboli aplikācijā un uz stacijas nedaudz atšķiras. Mēģinot uzsākt uzlādi … Viņi samulst … Jo uzlādes stacija pieprasa uzlādes karti. Pēc zvana uz info telefonu, kas atrodams uz uzlādes stacijas, viņi noskaidro, ka uzlādes stacija ir bezmaksas (pašvaldības apmaksāta) un autorizēt bankas karti var caur pakalpojuma sniedzēja aplikāciju.

Process nav tik vienkāršs kā iespraust un aiziet uz kasi, kad esi beidzis, tomēr pēc pirmās reizes tas vairs neliekas sarežģīti.

Nākamajā epizodē Medija izveidos kopsavilkumu par savu pieredzi.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: