Latvijas 2021. gada elektroauto
Jau trešo gadu pēc kārtas Uzlādēts.lv nominē Latvijas gada elektroauto. Šoreiz sīva cīņa par titulu ir starp Škoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5 un Tesla Model Y.
Jau trešo gadu pēc kārtas Uzlādēts.lv nominē Latvijas gada elektroauto. Šoreiz sīva cīņa par titulu ir starp Škoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5 un Tesla Model Y.
Pirms ķeramies pie galvenā titula ieguvēja noskaidrošanas ir svarīgi atskatīties uz nozīmīgākajiem notikumiem Latvijas mērogā, kas attiecas uz elektroautomašīnām. Šī niša, par spīti visiem globālajiem notikumiem, Latvijā ir turpinājusi eksponenciālu izaugsmi.
Lai gan visa gada statistika vēl nav pieejama, ir skaidrs, ka šis ir bijis kārtējais gads, kad elektroauto popularitāte ir augusi strauji. Lai gan pieprasījums pēc jaunām automašīnām ir atguvies, šoreiz ražošanas process (pusvadītāju trūkums) ir piespiedis uz ceļiem automašīnu tirgu. Dēļ pusvadītāju trūkuma, autoražotāji ir izvirzījuši savas prioritātes tirgos, piegādājot mašīnas ar augstu pievienotot vērtību, t.i., dārgo galu un elektroauto. Pagājušajā gadā elektroauto pirmo reizi kādā ceturksnī pārsniedza 1% īpatsvaru no kopējām jaunajām reģistrācijām, bet šogad zemākā jauno automašīnu tirgus daļa bija 1,9%. Pēc visa spriežot, izaugsme ir tik strauja, ka, noslēdzot šo gadu, elektroauto skaits būs dubultojies, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.
3 lielākie notikumi Latvijā elektroauto jomā:
- IIHF Pasaules čempionāts – tā laikā izmantotās automašīnas visas bija elektriskās (Škoda Enyaq iV)
- CSDD noslēdza 3. un pēdējo e-mobi uzlādes tīkla kārtu – e-mobi tīklā tagad ir 141 ātrā uzlādes stacija
- Apstiprinātas subsīdijas elektroauto iegādei – jauna elektroauto iegādei varēs iegūt līdz pat 6’500 € atbalstu, lietotam – 3’750 €
Populārākais elektroauto
Latvijā vispopulārākais elektroauto joprojām ir BMW i3, kas turpināja savu popularitātes audzēšanu un oktobra sākumā bija ar 434 reģistrētām vienībām. Gada laikā to skaits Latvijā ir palielinājies par 227 vienībām. Populārākie sekotāji ir Nissan Leaf, Škoda Enyaq iV, Tesla Model 3 un Audi e-tron, kas šajā posmā pieaudzējuši savu skaitu par attiecīgi 90 (+153%), 70 (jaunpienācējs), 57 (+91%) un 37 (+57%) vienībām.
2021. g. 1. oktobrī Latvijas populārākie elektroauto pēc kumulatīvā reģistrāciju skaita bija:
- BMW i3 – 434 reģistrācijas
- Nissan Leaf – 228 reģistrācijas
- VW e-up! – 180 reģistrācijas
- Renault Zoe – 124 reģistrācijas
- Tesla Model 3 – 109 reģistrācijas
2021.g. elektroauto
Pirms lēmuma pieņemšanas par to, kurš būs Latvijas gada elektroauto, Uzlādēts.lv sekotājiem bija tā iespēja izteikt savu viedokli, aizpildot aptauju. Par šo titulu ļoti sīvi cīnījās 3 elektroauto – Hyundai Ioniq 5, Škoda Enyaq iV un Tesla Model Y. 2. un 3. vieta saņēma vienādu balsu skaitu un tie bija Hyundai Ioniq 5 un Tesla Model Y. Škoda Enyaq iV ir ieguvis Uzlādēts.lv sekotāju 1. vietu!
Kurš tad būs tas, ko Uzlādēts.lv nosauks par Latvijas 2020. gada elektroauto? Vai sekotāju iecienīto Škoda Enyaq iV? Vai retro futūristisko Hyundai Ioniq 5? Vai neapšaubāmi vienu no nozīmīgākajiem Tesla modeļiem Model Y? Vai tomēr kādu citu?
Uzlādēts.lv Latvijas 2021. gada elektroauto ir Škoda Enyaq iV! Šo titulu šis elektroauto iegūst pateicoties tam, ka tas ir licis daudziem tā nopietni apsvērt elektroauto. Aizvien vairāk pētījumu rāda, ka tie, kas izvēlas elektroauto, nevēlas vairs pārsēsties uz iekšdedzes auto. Ir daudzi faktori, kuri tika ņemti vērā, bet Enyaq izcēlās ar savu pozitīvo ietekmi uz pelēko masu.
Lai gan tā iegādes cena ir dārgāka par citiem Škoda modeļiem, tas noteikti vairs neliks šķiebt ūsas večiem, sakot, ka elektroauto ir neglīti un nekam nederīgi. It īpaši, ja ņem vērā tās tehnoloģijas, ar ko tas ir aprīkots.
2022.g. elektroauto
Nākamais gads solās būt ļoti interesants. Latvijā būs pieejamas subsīdijas jauniem un lietotiem elektroauto, kas var pavilkt elektroauto skaita pieaugumu krietni uz augšu. Vienlaicīgi jāpiebilst, ka atbalsts nav paredzēts uzņēmumiem, kas tomēr ir vairākums, kas pērk jaunas automašīnas.
Šajā gadā solās nākt klāt vairāki jauni tirgus spēlētāji, kas piedāvās koplietošanas automašīnas un esošie papildinās savu piedāvājumu. Būs interesanti arī vērot, vai BMW i3 noturēsies savā līderpozīcijā, jo tā ražošana ir pārtraukta (līdz parādīsies jaunais, sedanveidīgais i3).
Gada auto Baltijā
iAuto gada auto vēl nav izziņots, bet par titulu cīnās 28 modeļi, no kuriem 9 ir elektroauto un 1 ir ūdeņraža auto. Ņemot vērā, ka tur ir arī atsevišķas kategorijas priekš elektroauto un eko auto, varam jau priekšlaicīgi paredzēt, ka gada auto titulu iegūs kāds iekšdedzes (varbūt hibrīda) modelis, elektroauto titulu varētu iegūt VW ID.4, Škoda Enyaq iV vai Audi e-tron Q4, bet eko auto (par spīti visai loģikai) iegūtu Toyota Mirai, ko organizatori nosaukuši par limuzīnu. Tādā veidā galvenie sponsori būtu apmierināti.
Igaunijas gada auto ir Hyundai Ioniq 5, otrajā vietā atstājot Škoda Enyaq iV. Lietuvas gada auto vēl nav izziņots. Starp 31 pretendentiem uz šo titulu 10 ir elektroauto, tai skaitā, Latvijā vēl nepieejamais Ford Mustang Mach-E.