Kādus elektroauto sagaidīt 2020. gadā?
Nākamajā gadā elektroauto piedāvājums būs krietni lielāks kā iepriekš. Ar jauniem piedāvājumiem klāt nāks zemākas cenas un lielāka autonomija. Elektroauto piedāvās arī tie ražotāji, kas līdz šim ir izteikušies nievājoši par tiem.
2019. gads bija tas gads, kad elektroauto piedzīvoja līdz šim lielāko kāpumu Latvijā. Gada 11 mēnešos pieaugums bija par 213 vienībām, kas ir vairāk nekā 2014. gadā, kad ar valsts līdzfinansējumu tika iegādāti 174 elektroauto, un par 61 vienību vairāk kā pagājušajā gadā. Vēl oficiālā statistika nav izziņota, bet var sagaidīt, ka pieaugums būs virs 40%.
2020. gadā Latvijā varēs iegādāties 37 dažādus elektroauto (lādējamos hibrīdus un ūdeņraža elektroauto neskaitot), no kuriem 28 būs pieejami tikai no šī gada. Daži no zemāk aprakstītajiem nepaspēja ielekt 2019. gadā. Varbūt ne visi tomēr būs Latvijā šogad, bet vismaz citviet Eiropā noteikti.
Audi Q4 e-tron
Šis e-tron būs jau piektais pilnīgi elektriskais Audi aiz e-tron 55, e-tron 50, e-tron GT un e-tron sportback. Ar pirmā e-tron stilistiku, bet izmēriem, kas ir nedaudz mazāki par Q5, to var sagaidīt gada noslēgumā vai nākamā gada sākumā.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
83 kWh | 450 km (WLTP) | 11 / 125 kW | 55’000 € (Vācija) |
Aston Martin Rapid E
Šis ir tas gads, kad sagaidīt britu autoražotāja debiju elektriskajā segmentā. No šodienas skatupunkta vairs neliekas, ka tā parametri paņems virsrakstus, bet nenoliedzami tas ir ievērības cienīgs transportlīdzeklis. It īpaši tamdēļ, ka tiks ražoti tikai 155 eksemplāri, no kuriem viens būs redzams jaunajā Bonda filmā.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
65 kWh | 320 km (WLTP) | 7 / 100 kW | 300’000 € |
BMW iX3
Vēl pirms Uzlādēts.lv mājaslapa tika palaista, jau tapa raksts par BMW iX3. Šī X3 elektriskā beķja ir pirmais tipiskais autoražotāja elektriskais autotransports (i3 un i8 bija eksperimentāli, lai arī pierādīja sevi kā ļoti pieprasītus).
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
74 kWh | 440 km (WLTP) | 11 / 150 kW | 70’000 € (Vācija) |
Dacia/Renault City K-ZE
Ļoti iespējams, ka arī šis būs pieejams tikai no 2021. gada, bet šo tuvākajā laikā lētāko jauno elektroauto, kura vienīgais trumpis ir tā cena, pieskaitīsim bariņam. Cena tam svārstās atkarībā no avota – 12’000-15’000 €.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
26.8 kWh | 180 km (WLTP) | 6.6 / 25 kW | 15’000 € (Vācija) |
DS 3 Crossback E-Tense
Lai gan par to runā jau tik pat ilgi kā par Peugeot e208, ar ko tas dalīs platformu un svarīgākās tehnoloģijas, tas noteikti tirgū nonāks vēlāk. Ir maza iespējamība, ka to varēs iegādāties Latvijā, un vēl mazāka, ka to varēs iegādāties 2020. nevis 2021. gadā.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
47.5 kWh | 320 km (WLTP) | 7 / 100 kW | 39’390 € (Vācija) |
Fiat 500e
Par šo elektroauto nav zināms daudz, bet testa versijas ir manītas ASV. Baumo, ka Ženēvas autoizstādē tas piedzīvos debiju, un to iegādāties varēs gada noslēgumā. Šoreiz Fiat ir apņēmušies piedāvāt elektroauto, ko arī paša atbalsta – iepriekšējais vadītājs ir atlaists, projektā ir ieguldīti 700 miljoni eiro un ir izveidota apvienība kopā ar PSA (Peugeot, Citroen, Opel un citi), izveidojot 4. lielāko autoražotāju grupu pasaulē, lai varētu attīstīt elektroauto un pašbraucošas mašīnas.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
??? | ??? | ??? | ??? |
Ford Mustang Mach-E
Ford otrais elektroauto būs ar Mustang emblēmu. Nekas tā nepasaka ieguldīto darbu, ko Edison komanda veica iekš amerikāņu autoražotāja, kā Mustang vārds un emblēma uz šī elektroauto. Daudziem elektrisks krosovers ar poniju priekšā noteikti ir pārsteigums, bet šis zirdziņš ir ar nopietniem parametriem.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
90 kWh | 480 km (WLTP) | 11 / 150 kW | 62’900 € (Vācija) |
Honda e
Jau tad, kad to atrādīja 2017. gada Franfurtes autoizstādē, šis elektroauto, ko tobrīd sauca par Urban EV, ieguva milzu popularitāti. Lai gan runā, ka tas Latvijā būs pieejams tikai no 2021. gada, Eiropā to varēs iegādāties jau šogad. Tā unikālais izskats, kas atgādina pirmos Civic, nedaudz attaisno savu cenu. Jācer, ka Honda pieķersies arī pie Sports EV.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
32 kWh | 220 km (WLTP) | 6.6 / 60 kW | 33’850 € (Vācija) |
Kia e-Niro
Uzzinot, ka uz Latviju 2018. gadā nāks Hyundai Kona, bet ne Kia e-Niro, daudzi apjuka. Kia tobrīd bija noņēmuši veco Soul no savām dīleru lapām un šķita tikai loģiski, ka tā vietā nāks e-Niro. Tomēr Hyundai Kona brālis līdz šim Latvijā nav manīts. Līdz ar jaunajām ES izmešu regulām, varam sagaidīt arī e-Niro.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
64 kWh | 455 km (WLTP) | 7.2 / 77 kW | 39’090 € (Vācija) |
Kia e-Soul
Nedaudz pēc Hyundai Kona un Kia e-Niro iznākšanas 2018. gadā Hyundai/Kia grupa arī paziņoja par atjaunināto Kia e-Soul. Līdz Latvijai tas līdz šim nebija nonācis, bet tagad, kad ES regulas būs stājušās spēkā, Kia pēkšņi atcerēsies par Baltijas tirgu un piedāvās vienu no citviet pasaulē ļoti pieprasītajiem elektroauto.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
64 kWh | 370 km (WLTP) | 7.2 / 77 kW | 37’790 € (Vācija) |
Lexus UX300e
Par spīti tam, ka savas mašīnas aizvien vairāk elektrificē, Lexus jau gadiem ir skeptiski attiecībā pret elektroauto. Lexus UX300e ir pirmais no Toyota grupas, kas mēģinās ielauzties nu jau blīvajā elektrisko krosoveru tirgū. No malas skatoties, liekas, ka Lexus speciāli ir radījuši elektroauto, ko neviens nepirks, lai varētu teikt, ka elektroauto nav pieprasīti.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
50 kWh | 270 km (WLTP) | 6.6 / 50 kW | 50’000 € (Vācija) |
Mazda MX-30
Mazda fani (to nav maz) jau ilgi gaidīja, kad autoražotājs piedāvās elektroauto. Uz savu simtās jubilejas gadu Mazda piedāvās “automobili ar bateriju, nevis bateriju ar riteņiem”. Tomēr daudzi ar to nav pilnīgi apmierināti.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
32 kWh | 200 km (WLTP) | 6.6 / 50 kW | 33’930 € (Vācija) |
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz ilgi ir turējuši šo nepieejamu, bet no nākamā gada tas būs nopērkams. Tas, līdzīgi kā iepriekš Jaguar I-Pace un Audi e-tron, tiek dēvēts par Tesla Model X galinātāju.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
80 kWh | 471 km (WLTP) | 7.4 / 112 kW | 71’281 € (Vācija) |
Mini Electric
Šis, iespējams, šogad nenonāks līdz Latvijai vai arī nonāks gada beigās. Starp Mini piedāvājumiem Electric būs vērā ņemams, jo cena solās būt tieši pa vidu esošajam piedāvājumam. Cena panākta tāda, jo tehnoloģijas tam ir no gadu vecā BMW i3.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
28.9 kWh | 232 km (WLTP) | 11 / 50 kW | 32’500 € (Vācija) |
Opel Corsa-e
Kopā ar Peugeot e208 būs pieejama arī Opel Corsa-e. Abas mašīnas (un DS 3 Crossback) ir veidotas uz vienas platformas un tehniski piedāvā vienādus parametrus. Galvenās atšķirības starp Corsa-e un e208 ir stilistikā un nedaudz arī cenā.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
47.5 kWh | 330 km (WLTP) | 7.4 / 100 kW | 29’900 € (Vācija) |
Peugeot e208
e208 savā pasaules tūrē pirms nonākšanas pārdošanā paviesojās arī Latvijā. Man bija tā iespēja to aplūkot klātienē un tas noteikti ir viens izskatīts transportlīdzeklis. Pilsētniekiem ļoti piemērots.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
47.5 kWh | 340 km (WLTP) | 7.4 / 100 kW | 28’900 € (Latvija) |
Peugeot e2008
Ja radīsies vajadzība izbraukt biežāk pa Čiekurkalna bruģi vai uz laukiem, tad e2008 tam būs piemērotāks. Tas tirgū ienāks nedaudz vēlāk par e208 un Latvijā, ļoti iespējams, būs pieejams tikai no 2021. gada. Diemžēl, tas izmantos to pašu bateriju, ko e208, bet labi, ka tas ļaus cenu noturēt zemāku, piedāvājot alternatīvu Audi, Mercedes un Tesla piedāvājumiem.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
47.5 kWh | 310 km (WLTP) | 7.4 / 100 kW | 35’250 € (Vācija) |
Polestar 2
Reiz Volvo apakšuzņēmums, bet tagad jau patstāvīgs Geely grupas biedrs, Polestar sāks šī elektroauto pārdošanu un izīrēšanu no nākamā gada. Šis elektroauto šobrīd ir vienīgais nopietnais Tesla Model 3 konkurents, piedāvājot Volvo kvalitāti.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
75 kWh | 500 km (WLTP) | 11 / 150 kW | 58’800 € (Vācija) |
Porsche Taycan
Porsche piedāvās ne mazāk 4 Taycan versija, kuras visas varēs nokomplektēt tik dažādi, ka ir liela iespējamība, ka tas kuru beigās nopirks, būs rets eksemplārs, ja ne unikāls. Ņemiet vērā, ka, ja plānojas garāki ceļojumi, tad ir jāpiepērk opcija, kas ļaus lādēties arī pie tām stacijām, kas nav ar 250 kW vai 50 kW jaudu.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
83.7 kWh | 412 km (WLTP) | 11 / 270 kW | 185’456 € (Vācija) |
Renault Zoe Z.E. 50
Ņemot vērā, ka Kursors.lv jau veica šī Zoe Z.E. 50 apskatu, ka CSDD manījuši interesantas aktivitātes e-mobi tīklā ar kādu iepriekš nezināmu Zoe un ka ofialajā Latvijas dīlera lapā ir izlikta cena, var secināt, ka Renault plāno no 2020. gada papildināt savu piedāvājumu Latvijā ar šo elektroauto. Iespējams, arī Twizzy un Kangoo Z.E. būs pieejami.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
52 kWh | 395 km (WLTP) | 22 / 46 kW | 31’930 € (Latvijā) |
SEAT el-Born
Pirmais aiz paša VW, kas izmantos MEB platformu būs SEAT ar el-Born. Interjerā tas ir nedaudz lētāks par VW ID.3, bet eksterjers nedaudz sportiskāks. Daudzi saka, ka eksterjers SEAT ir tīkamāks. Tas varētu arī atspoguļoties cenā. Ja tipiski spāņu autoražotājs ir lētāks par vācieti, tad šoreiz cenas varētu būt līdzīgas.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
58 kWh | 420 km (WLTP) | 11 / 100 kW | 37’500 € (Vācija) |
SEAT Mii Electric
Būdams viens no lētākajiem jaunajiem elektroauto, šis kopā ar čehu un vācu brāļiem būs viens no pieprasītākajiem 2020. gada elektroauto ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā. Norādītā cena ir Vācijas, bet sekojot cenu attiecībām starp Vācijas e-up! un Latvijas e-up!, var sagaidīt, ka tas maksās ap 18’000 €.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
32.3 kWh | 260 km (WLTP) | 7.2 / 40 kW | 20’650 € (Vācija) |
Škoda Citigo-e IV
Viens no VAG grupas trīnīšiem. Atšķirības no VW e-up! un SEAT Mii Electric būs izskatā un cenā. Čehs būs lētāks par VW e-up!, bet nedaudz dārgāks par Seat Mii Electric.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
32.3 kWh | 260 km (WLTP) | 7.2 / 40 kW | 20’950 € (Vācija) |
Tesla Model Y
Cybertruck prezentācija piesaistīja ļoti lielu uzmanību, bet nevajadzētu aizmirst par Model Y. Tesla ceturtais lielapjoma elektroauto (S,3,X un Y), kas solās būt vēl pieprasītāks par Model 3, kas kļuva par gada auto vairākās valstīs, pat Vācijā.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
74 kWh | 540 km (WLTP) | 11 / 250 kW | 56’000 € (Vācija) |
Tesla Roadster
Tesla sevi pieteica ar Roadster, kas bija bāzēts uz Lotus. Pēc tam, kad sākās Model S ražošana Roadster pārstāja ražot. Šajā gadā tas atkal būs pieejams ar parametriem, kas liks nobālēt vairākkārtīgi dārgākām super-mašīnām.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
200 kWh | 1’000 km | 22 / 250 kW | 215’000 € (Vācija) |
Volkswagen ID.3
Pirmais patiesais #dieselgate produkts no Volkswagen būs pieejams jau no nākamā gada. Visas Latvijai atvēlētās pirmās sērijas vienības tika izņemtas pirmajās stundās. Golf ārējie un Passat iekšējie izmēri šo elektroauto VAGeriem padarīs par tīkamu izvēli.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
45-77 kWh | 330-550 km (WLTP) | 7.2-11 / 100-125 kW | 29’900-45’000 € (Vācija) |
Volkswagen ID.4
Dublēts kā ROOMZZ šim krosoveram būs trīs rindas 7 sēdvietām un 450 km liela autonomija. To sāks ražot šogad un ir iespējamība, ka uz gada beigām to varēs iegādāties arī Latvijā. Ņemot vērā, ka tas būs bāzēts uz MEB platformas, ID.4 varētu nopietni konkurēt ar citiem elektriskajiem krosoveriem cenas ziņā.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
77 kWh | 450 km (WLTP) | 11 / 125 kW | 49’000 € (Vācija) |
Volvo XC40 Recharge
Zviedru uzņēmuma pirmais elektroauto būs elektrificēts viens no tā mūsdienu populārākajiem modeļiem. Volvo apgalvo, ka šis varētu būt līdz šim drošākais autotransports, ko viņi ir taisījuši. Tuvākajos gados visi Volvo modeļi būs pieejami Recharge variantos. Kā pirmais rindā ir V40.
Baterija | Autonomija | Lēnā / ātrā uzlāde | Cena |
75 kWh | 425 km (WLTP) | 11 / 150 kW | 59’000 € (Vācija) |
Bonuss
2019. gada noslēgumā daudzi autožurnālisti saņēma e-pastos interesantu kartiņu no VW. Tanī attēlots auto, kas varētu būt e-up! un ID.3 savienojums, kuram pie stūres sēž vīrietis gados ar sarkanu mici galvā. Baumo, ka šis būs pirmais elektroauto no lētākas un mazākas MEB platformas.
2018. gadā Hyundai prezentēja konceptu Saga. Kopš tā brīža nekas par to nav dzirdēts, bet, ņemot vērā tā dizainu, kas ir līdzīgs Hyundai i20 Active, un to, ka korejieši 2019. un 2020. gadā tikai atjauno esošos modeļus, šis varētu tikt pasniegts kā pārsteigums. Izmantojot to pašu, ko Hyundai jau ir ielikuši Kona (64 kWh), tas varētu veikt vairāk kā 500 km ar vienu uzlādi un piedāvāt zemāku cenu. Tādā veidā Hyundai atkal būtu jācīnās ar pieprasījuma apmierināšanu.
Kāpēc id3 cena norādīta 45k€?
3 variācijas. Norādīta dārgākā.
Rullējot rakstu, pirmais iespaids bija “mēsli, mēsli, mēsli”, bet kaut kur zemāk tomēr parādījās kaut kas mašīnām līdzīgs…
https://youtu.be/YM5spunoKHg
Ne tā labākā ziņa priekš VW.
Ir visumā pozitīvi ka nu jau gandrīz katram autoražotājam ir EV, bet kas man personīgi nepatīk – ka šobrīd praktiski visi izņemot Toyota ir aizskrējuši pa vienkāršāko ceļu – BEV, un tikai mēģina iestāstīt ka tas ir labākais un efektīvākais enerģijas glabāšanas veids. Tagad kad vēl var un aŗī vajag pētīt labākos veidus – visi ir nolēmuši investēt “praktiski neko”, vēlāk būs vēl grūtāk nofinansēt un aizskriet citā attīstības virzienā kā tagad – autoražotājiem būs papildu jātiek galā ar pārdošanas apjoma kritumiem utml.
“Tagad, kad vēl var un arī vajag pētīt”
Nevar vairs. Risinājumam bija jābūt jau pirms 10 gadiem! Gaidīt uz kādu nanoūdens tehnoloģiju, kas jau saknē ir limitēta šauram pielietojuma scenārijam, nav laika…
Nanoūdens tehnoloģija ar ierobežotu pielietojumu ir BEV, jo tas spēj aizvietot tikai daļu no automašīnām un vēl stipri mazāku daļu no to pašu degvielu pielietojuma citās sfērās. Bet ja tu raksti “nav laika” , jo esi satraucies par klimata biznesmeņu maltajām frāzēm, tad neuztraucies – tā kā neviens no viņiem neaicina izmantot visvienkāršākās un efektīvākās metodes enerģijas patēriņa samazināšanai un dažādu degvielu pielietojuma samazināšanai, tad acīmredzot šo te pseido eko spēli var turpināt kaut līdz gadsimta beigām – galvenais lai vēl būtu cilvēki, kuri būtu gatavi tam ticēt un par to maksāt.
Elektrolīze ir šobrīd vienīgais bezizmešu H2 ieguves veids. Drausmīgi neefektīvi. Izmaksas galapatērētājam būs tādas pašas vai pat lielākas kā ar degvielu.
“Electrolysis is about 70% efficient, meaning about 30% of the energy in the electricity is wasted. This is much less efficient than batteries.
If the electricity for electrolysis is sourced from fossil fuels, then the net energy cycle is higher carbon.
Fuel cells are only 40% to 60% efficient and waste heat is generated. If the waste heat is used as well, overall efficiency at point of generation can be greater, but the theoretical maximum is 85%. At minimum, 15% of stored electricity is thrown away. In reality, no automotive fuel cell captures the waste heat, so 40% to 60% of the stored electricity is thrown away.
If the hydrogen is burned in a Carnot or steam cycle, then efficiency is even lower than via a fuel cell, closer to gasoline where efficiency is in the range of 20%.”
https://www.forbes.com/sites/quora/2018/05/08/what-are-the-pros-and-cons-of-using-hydrogen-to-generate-electricity/#7a282d3f34f5
Bet kāpēc tu runā par ūdeņradi – jo tā ir tutanhamona izvēle starp pseido eko risinājumiem? Parādi labāk elektriskus risinājumus tiem pielietojumiem, kur šobrīd sadedzina degvielas, kas nav pakaļu pārvietošana uz darbavietu, sliktas pilsētvides un darbavietu organizācijas dēļ – elektriskus traktorus, kuri spēj bez štepseļa ražas novākšanas laikā strādāt diennaktis no vietas, elektriskus kombainus, kuri spēj to pašu dažas dienas gadā, un pārējo laiku stāvēt, akumulatoriem nenosprāgstot , elektriskus motorzāģus, ar kuriem var mežā močīt 8 stundas no vietas – elektriskus krūmgriežus, ar kuriem var darīt to pašu – elektriskus zāles pļāvējos – un tā tālāk, un tā joprojām – un tam visam jābūt tikpat ilgmūžīgam kā esošās ierīces, un nav jābūt īpaši dārgākiem. Es zinu ka vismaz diviem šiem pielietojumiem tu noteikti spēj piedāvāt elektrisku nanoūdeni – elektrisku stumjamo zāles pļāvēju, kurš maksā kosmosu un kādu mans ķīniešu zāles pļāvējs noteikti pārdzīvotu, un noteikti ir arī elektriski ķēdes zāģi ar akumulatoriem, kas varbūt nav īpaši dārgāki par labu husqvarna motornieku, bet noteikti nav spējīgi strādāt 8 stundas no vietas [neskaitot ķēdes uzvīlēšanu] , pat ja lādētājs atrastos blakus.
Skatos, ka Renault.lv lapā ZOE tiešām parādījies ar visu cenu lapu.. vai reāli pieejams, gan nezinu – rakstīts, ka var pieteikties uz testa braucienu.. http://www.renault.lv/lv/cars/ZOE/home.html
Zinu, ka Norde ir jau kādu laiku demo auto